A Lexus célja a nagy méretű prémium SUV modell, az RX újraalkotása volt, méghozzá a típus gazdag örökségét alapul véve, de mindeközben áttörve a formai és technológia határokat.
1998-ban az első RX modell alapozta meg a prémium SUV modellek piaci szegmensét. A típus azóta folyamatosan fejlődik, és az RX 400h 2005-ös piacra dobásával a prémium piac első elektrifikált modelljévé vált. Mára az RX a Lexus globális alapmodelljévé vált, 3,5 milliós összértékesítésével, amelyből 300 ezer példány Európában talált gazdára.
Koji Sato, a Lexus International elnöke a következőket mondta: „Az új RX esetében meg akartuk őrizni a Lexus géneket, amelyek kimagasló minőséget, rugózási kényelmet és kifinomultságot közvetítenek, miközben új szintre akartuk emelni a vezetési élményt, amely egyedi Lexus jegyeket visel magán.”
A Lexus továbbfejlesztette ’Next Chapter’ formanyelvét az új RX számára. Ez magában foglalja az új ’orsótest’ elgondolást, amely az orsó koncepcióját a jármű teljes frontrészére kiterjeszti. Az RX csapat a modell gazdag történelméből is talált hivatkozási alapot. Az eredmény egy olyan autó lett, amely azonnal beazonosítható RX-ként, mégis dinamikusabb, elegánsabb és magabiztosabb karakterrel rendelkezik.
Belül, a vezetőközpontú ’Tazuna’ műszerfal koncentrál a vezetőre, közvetlen és intuitív hozzáférést biztosítva a járműhöz, követve a ’kezek a kormányon, tekintet az úton’ alapelvet. Áttekinthető és egyértelmű elrendezésével, valamint „Hey Lexus” hangvezérléssel, új Lexus Link multimédiás rendszerével és továbbfejlesztett 14”-os központi kijelzőjével fokozza a vezetés élményét is.
Az új RX egyedi ‘Lexus Driving Signature’ vezetési élményének megalkotása érdekében a Lexus továbbfejlesztette az SUV modell alaptulajdonságait: a súlypont alacsonyabb lett, a súrlódást mérsékelték, a tömeget csökkentették, a szilárdságot növelték, a hajtáslánc továbbfejlesztésével pedig még természetesebb interakciót tettek lehetővé az autó és a vezető között. A kiváló menetdinamika és reakciók alapját a továbbfejlesztett GA-K platform adja, amely kimagasló szilárdsággal és alacsony súlyponttal ruházza fel a modellt.
Az új RX Európában három különböző elektrifikált hajtáslánccal lesz elérhető.
A keleti piacok számára a nagyteljesítményű RX 500h hibrid mellett az RX 350 jelent alternatívát, amelynek 2,4 literes, benzines turbómotorja nagyobb teljesítményt kínál, mint a jelenlegi modell.