Az elmúlt év a Pólus Center számára is kihívásokkal teli időszak volt, amelyet a globális gazdasági folyamatok határoztak meg; az energiaválság, az erős inflációs hatás, az üzemanyagár emelkedés, a rezsiár emelkedés, továbbá a megnövekedett gazdasági bizonytalanság hatására a háztartások vásárlóereje csökkent.
Az elmúlt félév recessziós időszaka természetesen a kereskedelmi szektorra is nagy hatással volt, ugyanakkor nem következett be az a drámai visszaesés, amit fogyasztás szempontból prognosztizáltak a gazdasági szakértők. Az új kihívásokhoz igazodva a bevásárlóközpontoknak újra kell szabniuk a stratégiájukat, hogy elérjék a megcélzott vásárlói kört.
A 2022-es év a Pólus számára pozitívan alakult, a ház látogatószáma 10%-kal, míg az áruház forgalma 25%-kal emelkedett az előző évhez képest. A ház bérbeadottsága 96% fölött áll.
A bevásárlóközpontok versenyképességét többek között a korszerű energiastratégia határozza meg. Az elmúlt öt évben végzett energiastratégiai korszerűsítéseknek köszönhetően a ház gázfogyasztása 53%-kal, míg az elektromos áram felhasználás 30%-kal csökkent 2022 végére.
A Pólus Center tulajdonosa, a CPI Property Group felismerte az igényt a bevásárlóközpontban töltött idő minél változatosabb kihasználására, az élményalapú vásárlás fontosságára, ezért a tavalyi évben több közösségi teret is kialakított a pláza látogatói számára. Nagy népszerűségnek örvend a Pólus Bizalomkönyvtára, a Coworking iroda, illetve a gyerekek számára kialakított Chill Zone játékszoba.
A bevásárlóközpont várakozása szerint a 2023-as évre prognosztizált gazdasági recesszió nem fogja visszavetni a Pólus iparági pozícióját, a forgalom további növekedésére számítanak, bérbeadási stratégiájuk szerint új üzletek nyitása várható – írják.