A Gunn Report 13 jól működő formátumot azonosított az elmúlt másfél évtized terméséből, információnyújtástól történetmesélésig.
A nyomtatott reklámok hatásosak. Ezt az álláspontot támogatja a Gunn Report is, mely legújabb, „The Power of Print” című tanulmányában a világ legtöbbször kitüntetett print, illetve kültéri kampányait elemzi, valamint 13 alapvető tematikus formátumot azonosít.
A Gunn Report archívuma segítségével összesen 1028 darab, 1999 és 2013 között díjazott munkát osztályozott. A 13 megkülönböztetett formátumot 140 nemzetközi példával illusztrálja és támasztja alá az elemzés, melynek nem titkolt célja az is, hogy az időhiánnyal küzdő ügynökségektől részben átvegye az újoncok szakmai oktatásának szerepét.
A 13 téma:
- Információ/tények
- Új gondolat/insight
- Termékdemonstráció
- Az igény, probléma bemutatása
- Az igény, probléma grafikuson eltúlzott bemutatása
- Összehasonlítás
- Történetmesélés
- A termékelőny grafikusan eltúlzott bemutatása
- A termékelőny visszatükrözése életstílus/attitűd/fogyasztói képekkel
- Médiumvezérelt ötlet
- A termék biztosította grafikai megoldás
- Kölcsönvett formátum, paródia
- Részvétel, bevonódás
A példák a Gunn Report oldalán láthatóak.
A hírt a Médianéző nemzetközi sajtófigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.