A vállalat október 18-án vette át a díjakat a Legjobb belső CSR megoldások, valamint a Legjobb CSR (Közös ügyek – közös felelősség) kategóriában. A Henkel a „Tegyünk együtt a holnapért” munkavállalói önkéntességi programmal, valamint a Habmesékkel egy jobb életért kezdeményezéssel érdemelte ki a díjakat.
A Trade magazin idén negyedik alkalommal kapcsolódott a CSR Hungary versenyhez, hogy a nyertes FMCG-piaci pályázatok közül kettőt ismét kiemeljen, támogatva ezzel is őket a még szélesebb körű megismertetésben. Választásuk idén többek között a Henkel Magyarország Kft. „Tegyünk együtt a holnapért” munkavállalói önkéntességi programjára esett, mint más vállalatok számára is példaértékű és követendő közösségi program.
A 1998 óta futó Tegyünk együtt a holnapért kezdeményezés keretében a Henkel a munkatársai önkéntes jótékonysági tevékenységét segíti anyagi hozzájárulással, termékadománnyal, fizetett szabadsággal vagy éppen technikai hátérrel.
A magyar leányvállalatnál is sikerrel működő programban az évek alatt rengeteg jótékony kezdeményezés valósult meg: többek között épült madárotthon, újult meg óvodai játszótér, zenei és alkotóteret alakítottak ki, túrák és sportesemények, táborok jöttek létre.
Habmesék és tisztálkodószerek az óvodáknak és az ovisoknak
A Henkel a pandémia idején az ország legszegényebb részeit megcélozva juttatott el 150 ezer tusfürdőt, sampont, fogkrémet, szappant és mosószert több mint 37 ezer gyermekhez. A 2020 tavaszán induló adománysorozat 2021 novemberében zárult, az adományok az Örökbe fogadok egy ovit mozgalom segítségével értek el az érintettekhez.
A Habmesékkel egy jobb életért program egy mesekönyvvel kezdődött, amelybe influencerek közreműködésével kerültek bele a történetek. A kötetekkel a nyomtatás után online promóció keretében adományt gyűjtöttek, az így befolyt támogatásból aztán országszerte részesültek az óvodák. A haj- és testápolási termékekből sok intézményben fél vagy egy egész évre elegendő tisztálkodási készlet keletkezett, máshol az óvodai költségek csökkentek segítségükkel, így a megspórolt pénzt más eszközök beszerzésére vagy épp kirándulásra fordították. A mesekönyvekkel a későbbiekben a fogyasztók a Schauma termékek mellé csatolva is találkozhattak – írják.
„A Henkel számára kiemelten fontos a fenntarthatóság és a társadalom iránti elkötelezettség, illetve az, hogy munkatárainkat is bevonjuk a fenntarthatósággal kapcsolatos tevékenységünkbe. A munkavállalói önkéntességi programunkkal az évek során már több százezer embert értünk el, pozitív hatást gyakorolva mikro- és makró környezetükre. Nagyon örülünk a díjaknak, ez számunkra komoly elismerés, különösen, hogy egy jubileumi évben, piacra lépésünk 35. évfordulóján nyertük el őket” – mondta Dr. Fábián Ágnes a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatója.
A Henkel egyébként 2020-ban már két 2 pályázattal – a „Millió Esély A Nőkért”, illetve a „A segítség nem marad el!” – nyert CSR Hungary Díjat, 2015-ben pedig a CSR Hungary Junior díját a Henkel fenntarthatósági nagykövet programja kapta meg.