A Wienerberger legújabb, a BME mérnökeivel közösen fejlesztett Porotherm X-therm téglájának piaci bevezetéséhez forgatott reklámfilmet a Republic Group. Legkorszerűbb technológiához illő, „A tégla útja” címre keresztelt koncepciót dolgozott ki a lead ügynökség, amiben megtudhatjuk, hogy hogyan válik végül az életünk részévé a Wienerberger által gyártott építőanyag.
Az ügynökség kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a film a Porotherm új pozicionálásához is illeszkedjen. Ennek tükrében a cél az volt, hogy egy olyan márka képét lássuk viszont TVC-ben, amelyik élen jár a technológiai újításokban és termékfejlesztésekben, energiatakarékos megoldásaival pedig képes a házból otthont varázsolni. Ebből eredt az ötlet is, hogy reklámfilmben elevenedjen meg az út, amit a tégla bejár a mérnöki tervezéstől a gyártósoron át egészen, a védelmet nyújtó otthon megépüléséig.
Nagy Zsolt István, a Wienerberger marketingvezetője így nyilatkozott az együttműködésről: „A tavaly év végi kreatív tender során elmondtam a pályázóknak, hogy amikor kreatív anyagokon dolgoznak, ne feledjék, hogy az én szememben ez iparművészet: az eredmény lehet egyfajta műalkotás, de mindenekelőtt legyen funkcionálisan megfelelő. A Republic Grouppal egymásra találtunk ezzel a szakmai hitvallással: minden képkockán érezhető a szakmai alázat és a szenvedély. Képileg és hangulatában nagyon eredeti alkotás született.”
A reklámfilmben a Porotherm X-therm, mint a téglakészítés legújabb innovációja jelenik meg, melynek segítségével életen át tartó biztonságba költözhetnek be a családok.
Márton Szabolcs, a Republic Group kreatívigazgatója a kampánnyal kapcsolatban elmondta: „Az egyik prezentáción részt vett egy felsővezető, aki kijavította az egyik mondatom. Azt mondta, hogy nagyon fontos tudnom, hogy a tégla nem egy hideg építőanyag. A tégla melegséget áraszt. Azt hiszem, akkor megértettem. Megértettem a felelősségünket az üzenetek megfogalmazásával kapcsolatban. Megértettem, hogy amikor építkezünk, nem lakásokban, hanem otthonokban gondolkodunk. Megértettem, hogy a tégla útja koncepciónál, bár a kályhától indulunk, a jövőbeni családok legszebb pillanatainak biztonságos hátterét nyújtó otthonok felé tartunk”
A vizuális világról Köntös János, a Republic senior art directora így mesélt: „Középpontba igazított tégla, tökéletesre koreografált kameramozgás, technológia és érzelmek dinamikus mozgóképbe komponálva. Főszerepben egy cinema robot, ami a valóságtól épp csak egy picit elemelt díszletek és az utómunka során megkomponált CGI elemek között ragadta meg azt a látványvilágot, ami az első prezentációtól kezdve a fejünkben volt. Egy vizuális szakembernek ilyen egy igazi jutalomjáték”
Megbízó: Wienerberger Zrt.
Kereskedelemért és marketingért felelős igazgatósági tag: Potos János
Marketingvezető: Nagy Zsolt István
Brand manager: Bércesi Adrienn
Ügynökség: Republic Group Kft.
Kreatívigazgató: Márton Szabolcs
Head of art: Vértessy Flóra
Head of copy: Kováts Gergely
Senior art director: Köntös János
Copywriter: Doman Gergő
DTP: Bolla Zoltán
Client service director: Szilágyi Fiorella
Account director: Pintarics Viktória
Account manager: Todorov Teodóra
Produkciós cég: OneFilm Kft.
Producer: Faragó Attila
Rendező: Menzkie
Operatőr: Dévényi Zoltán
Produkciós manager: Víz András Péter
Utómunka: Lehel Olivér és Escape by Republic Group
SFX: Prinz Barna
Colorist: Stalter Anna
Zene: Fodor Máriusz