2016. június 1-től a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. végzi a Campari-csoport vezető termékeinek kizárólagos forgalmazását Magyarországon.
Idén nyáron már a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. disztribúciós hálózatából kerülnek a boltok polcaira a Campari-csoport márkái, a Campari, a Cinzano, a Carolans és az Aperol. A vállalat azért vehette át az említett szeszes italok forgalmazását, mert anyavállalata, a Coca-Cola HBC Csoport az idén partnerségi megállapodást kötött a Campari-csoporttal.
„A HBC ezzel a lépéssel újabb világhírű, minőségi márkákra tett szert, amelyek jól kiegészítik a magyar vállalat üdítőital portfólióját. Ez további alkalmat adva az üdítőitalok és prémium alkoholos termékek közötti szinergiák, és a vállalat egész országot lefedő disztribúciós hálózatának jobb kihasználására, újabb fogyasztói csoportok megszólítására” – emelte ki Minas Agelidis, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Ezzel összhangban, a jövőben az alkohol és alkoholmentes termékek egyedi kombinációi is megjelenhetnek majd a piacon, tovább bővítve azon alkalmak körét, amikor a vásárlók Coca-Cola termékeket fogyaszthatnak.
A vállalatcsoportnak nem ez az első ilyen együttműködése a szeszes italok piacán. A HBC csoport 10 éve kizárólagos forgalmazója a Brown-Forman márkáknak (Jack Daniel’s, Finlandia, el Jimador), amely kiegészült az Edrington (The Famous Grouse, Macallan) termékek kizárólagos forgalmazásával. Nagykereskedelmi forgalmazói továbbá a Bacardi-Martini, valamint a Rézangyal márkáknak is.
Az 1860-ban alapított Campari-csoport (Davide Campari-Milano S.p.A., és leányvállalatai) 190 országban van jelen, mára világszinten a hatodik legnagyobb piaci szereplő a prémium alkoholos iparágban. A portfólióban több mint 50 márka – fő kategóriaként égetett szeszek, továbbá borok és üdítőitalok – találhatóak; többek között olyan nemzetközi márkák, mint az Aperol, Appleton Estate, Campari, SKYY és Wild Turkey. Világszerte 16 gyár és 2 borászat tartozik a cégcsoporthoz, 19 országban saját disztribúciós hálózattal.
Frissítés!
A hír kapcsán Minas Agelidis, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezetője is válaszolt a Márkamonitor néhány kérdésére:
A Coca-Cola HBC az egyes forgalmazott márkák esetében marketingtevékenységet is végez, vagy kifejezetten a disztribúcióra korlátozódik a tevékenysége?
A stratégiákat a márkatulajdonosok iránymutatása alapján, velük közösen alakítjuk ki éves szinten. Mi elsősorban a kereskedelmi marketing aktivitásokért vagyunk felelősek, de néhány márka esetében a teljes marketingtevékenység is hozzánk tartozik.
Ami a fő fókuszainkat és tevékenységi körünket illeti, ezek a hatékony disztribúciós rendszerünkön keresztül az értékesítési mennyiség növelése, illetve a kommunikáció és annak fejlesztése az eladás helyén, valamint a márkaépítő stratégiák végrehajtása illetve a piaci részesedés növelése.
Az egyes szeszes ital márkák, amelyeket forgalmaznak, gyakran egymással is konkurálnak. Milyen disztribúciós és marketingelvek mentén szervezhető meg egy ilyen széles portfólió kezelése?
Jellemzően olyan kategóriákat igyekszünk beilleszteni a portfólióba, melyek egymást erősítik. Marketingstratégiánknak megfelelően folyamatosan figyeljük a fogyasztói igényeket, szokásokat, beazonosítjuk a megfelelő fogyasztói csoportokat és a hozzájuk illeszthető termékeket. Mindezeknek, illetve a folyamatosan fejlődő szervezeti, értékesítési és promóciós stratégiánknak köszönhetően tudjuk hatékonyan kezelni az alkoholos portfóliónkat. Az emberek most még több üdítőből és alkoholos kevert italból választhatnak majd. Ilyen a portfoliónkban megjelenő két új alkoholkategória (aperitiff, bitter) az Aperol és Campari, illetve ilyen kevert ital lehetőség például az Aperol Spritz, a Coca-Cola HBC termékkínálatában megtalálható Naturaqua ásványvizünkkel fogyasztva.