Az eladó Chanel 15,4 millió darab – jelenlegi értéken mintegy 370 millió dollárnyi – Coty-részvényt kapott a dekorkozmetikai márkáért.
Az 1863-ban alapított francia dekorkozmetikai márkát, a Bourjois-t jelenleg 50 országban mintegy 23.000 eladóhelyen árusítják. Az elérhető párizsi sikket megtestesítő márka kifejezetten jól teljesít olyan, a szektor számára fontos piacokon, mint Nyugat-Európa, a Közel-Kelet és Ázsia. A Coty Inc. 15,43 millió A sorozatú részvénnyel fizetett a Bourjois-t eladó Chanelnek.
A Coty három fő szegmensben versenyez: az illatszerek terén második, a dekorkozmetikában ötödik a világon, míg a bőr- és testápolásban regionális szinten vannak erős pozíciói, éves bevétele mintegy 4,6 milliárd dollár. A dekorkozmetikában kiemelt márkái az OPI és a Rimmel, de a cég forgalmazza az Astort és a Miss Sportyt, valamint az amerikai körömápolási piacot vezető Sally Hansent is.
(Fotó: Bourjois)