Az IAB Europe közzétette a comScore által szponzorált 2014. évi Research Awards rövidlistáját. A kategóriák győzteseit május 20-án, a párizsi Interacton jelentik majd be.
Nick Hiddleston, a ZenithOptimedia nemzetközi kutatási igazgatója és a zsűri elnöke örömét fejezte ki, hogy az európai digitális kutatás innovációit és legjobb gyakorlatát díjazó versenyen egyre emelkedik a nevezések minősége, egyúttal a díj elismertsége is.
A kutatási díjat nyolc kategóriában osztják ki:
- Márkázás
- Reklámhatékonyság
- Fogyasztói attitűd és magatartás
- Mobilinternet
- Közösségi media
- Többképernyő
- Közönségmérés
- A kutatási költségvetés legjobb felhasználása
A Márkázás kategóriában olyan projektek indulhatnak, amelyek a digitális média értékét bizonyítják egy márka ismertségének vagy megítélésének értékelésében. Ezek közül rövidlistára került a német digitálisreklám-szövetség, a BVDW „A teremtés ereje” programsorozata az online kreativitásról; a Google és a Samsung Sticky-kutatása, melyben a táblagépek hatékonyságát mérték; az ITV Ad Sync, amely az összehangolt hirdetéseket vizsgálja; a Yahoo! France és a Coca-Cola közös, az online hirdetések offline eladásokra gyakorolt hatását mérő projektje; valamint a BBC „affluens kapcsolat” kutatása.
A listán magyar cég is szerepel: a Replise a Közösségi média kategóriában, a Vodafone Firsts kampány követésével került a legjobbak közé.
A teljes rövidlista a mellékelt dokumentumban található.