57 termék és szolgáltatás érdemelte ki a Magyar Termék Nagydíj tanúsító védjegy használati jogát.
A független szakértői testület javaslata alapján már 18. alkalommal ismertek el olyan vállalkozásokat, amelyek innovációra épülő, kiváló minőségű termékeikkel hozzájárulnak a magyar gazdaság növekedéséhez és exporttörekvéseihez. Az idei év további újdonságokat, változásokat is hozott az immár „nagykorúvá” vált pályázati rendszer életében: az egyre erősödő piaci verseny szigorította a követelményeket is figyelembe véve. Új pályázati főcsoportok jelentek meg a kiírásban – mint a különleges táplálkozási igényt kielégítő élelmiszerek, a közétkeztetés, a szabadidő kulturált eltöltését segítő szolgáltatások vagy a kulturális rendezvények -, amelyek mutatják a fogyasztói, illetve a keresleti-kínálati trendek, igények változásait.
A Magyar Termék Nagydíj Pályázat egyik deklarált célja, hogy változtasson azon a Magyarországon is gyakori szemléleten, miszerint még mindig az ár jelenti a leglényegesebb vásárlási szempontot, melyet gyakran a minőség elé helyeznek. Valójában azonban az ellenőrzött minőségű termékek biztonságot, egészséget, tartósságot jelentenek, megvásárlásuk végső soron megtakarításokat eredményez.
A Magyar Termék Nagydíj Pályázat Kiírói Tanácsa, ahogy eddig is, az idei évben is sok összetevős értékelési szempontrendszer szerint hozta meg döntését. A bírálók figyelembe vették többek között az energiatakarékos, környezetbarát megoldások alkalmazását, a termékek biztonságosságát, újszerűségét, piacképességét, exporterejét, valamint a fogyasztóknak kínált plusz előnyöket. Új kiírók csatlakozásának köszönhetően kaphatott hangsúlyt az egészséges táplálkozás és a pályázatok elbírálása során kiemelt szemponttá vált a pályázó vállalat pénzügyi és ügyviteli korrektsége is.
Az idén összesen 54 cég, köztük nemzetközi nagyvállalat és mikrovállalkozások is részesülhettek a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy használatára feljogosító kitüntetésben. A kitüntetettek 46%-a az idén pályázott először, 54%-a pedig visszatérő pályázó, akiknek egyes termékein és szolgáltatásain már látható a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy. 2015-ben 77%-ra emelkedett a vidéki székhellyel rendelkező nyertesek száma, míg 23%-uk budapesti volt. Az idei díjazottakkal együtt 1998 és 2015 között 543-ra emelkedett azon pályázatok száma, amelyek elnyerték a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy használatát.
Kiemelkedő pályázatok érkeztek többek közt az építőipar, kozmetikai termékek, cipőipar, informatika, oktatás területéről, jelentősek a gépek és berendezések témakörben kitüntetett pályázatok. A járműgyártás területén idén is pályáztak a magyar iparág felfelé ívelését bizonyító vállalkozások termékeikkel.
Nagydíjat kapott többek között a magyar mérnökök részvételével tervezett, Jászberényben gyártott AAAA besorolású Electrolux UltraOne Quattro porszívó, amelyet korábban már nemzetközi termékdíjakkal – Red Dot Award és Product Design Award – is elismertek.
A Magyar Termék Nagydíj Pályázatot az INDUSTORG-VÉDJEGYIRODA Minőségügyi Kft., a HIPAVILON Magyar Szellemi Tulajdon Ügynökség, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, az Országos Élelmezési és Táplálkozástudományi Intézet (ma: Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet; Országos Élelmezési és Táplálkozástudományi Intézet Főigazgatóság), a TERC Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a TÜV Rheinland InterCert Kft., a WTS Klient Kft. írta ki és valósította meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, valamint a Közbeszerzési Hatóság szakmai támogatásával.