A Siemens vigyáz a vonatokra

Hírek

Siemens Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) berendezéseket telepít a Százhalombatta – Pusztaszabolcs vasútvonalra

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) a Siemenst bízta meg azzal, hogy szerelje fel interoperábilis, nagysebességű vasúti közlekedést elősegítő berendezésekkel a Százhalombatta – Pusztaszabolcs vasútvonalat. A Siemens fogja biztosítani a Trainguard 200 típusú vonatbefolyásoló rendszert ETCS 2-es szinttel és rádiós irányító-központtal (RBC), valamint két Trackguard Simis IS típusú elektronikus biztosítóberendezés szállítását és üzembe helyezését. A vonalon centralizált térközöket alakítanak ki, melyeket jelenleg egyedül a Siemens képes szállítani hazánkban. Az új megrendelés részét képezi hat Wayguard Simis LC típusú vasúti sorompó-berendezés, a teljes villamosenergia-ellátás, a szerelési munkák és a távközlési eszközök is. Az üzembe helyezés tervezett időpontja 2020 decembere.

“A közép- és kelet-európai országok vasúti rendszereinek korszerűsítése érdekében indított nagyszabású programok keretében kezdeményezett projekt célja a magyarországi vasúti közlekedési rendszer kapacitásának növelése, a szolgáltatás minőségének javítása, valamint a vasúti közlekedés biztonságának és megbízhatóságának fokozása. A Siemens úttörő szerepet játszik a határok átjárhatóságát segítő Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer elterjesztésében, Trainguard megoldásával már a gyakorlatban bevált rendszereket és termékeket kínál valamennyi ETCS alkalmazás pálya menti, fedélzeti és kommunikációs berendezései esetén” – jelentette ki Michael Peter, a Siemens AG Mobility divíziójának világszintű igazgatója.

A 26 km hosszú, kétvágányú szakasz a jelenleg rekonstrukció alatt álló Kelenföld – Százhalombatta vonal meghosszabbítása. Globális projekt részeként folyik a magyar vasúthálózat modernizálása, melynek célja a Budapest és a horvát országhatár közötti vonal korszerűsítése a mediterrán vasúti folyosó szűk keresztmetszetének kiküszöbölése érdekében. A teljes hálózat fejlesztésének eredményei között megemlíthetjük az utazási idők optimalizálását, valamint a mintegy 280 km hosszú vasútvonal és a vasúti közlekedési rendszer korszerűsítését.

Dr. Ludvig László, a Siemens Mobility Divízió magyarországi igazgatója elmondta, nagyon büszkék arra, hogy a Megrendelő őket bízta meg a vasúti csúcstechnológiájú rendszer kivitelezésével. A Siemens csoport tagvállalatai mellett igyekeznek hazai alvállalkozókat, beszállítókat is bevonni a teljesítésbe.

SOCIAL MEDIA