Nyereményjátékkal húzták ki a gyufát a GVH-nál.
40 millió bírsáot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt.-re Pepsi Funball-promóció miatt, mivel ennek során a márkatulajdonos nem tudta biztosítani a garantált ajándékként ígért Pepsi Funball labdát az akció teljes időtartama alatt. A promóció 2014. június 15. és augusztus 31. között futott, ám a világító labdát augusztus 10-től korlátozottan, augusztus 15-től pedig már egyáltalán nem volt lehetőség megszerezni.
A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. a főüzenethez kapcsolt *-ozott másodlagos üzenetében megpróbálta felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy az ajándékok beváltása a készlet erejéig lehetséges. E másodlagos üzenet azonban ellentmondásban volt a garantáltként hirdetett ajándékkal, és a GVH meglátása szerint a kommunikációs kampány nem tartalmazott más fogyasztói üzenetet a fenti reklámüzenetek közötti ellentmondás feloldására.
A játék megszervezésért és lebonyolításáért az Adamsky Kft. felelt. A GVH azonban nem állapította meg e cég jogi felelősségét a promóció jogsértő reklámjaival összefüggésben, mivel a kampány minden lényeges eleme a Fővárosi Ásványvíz és Üditőipari Zrt. jóváhagyásával vagy utasítására valósult meg, így az ügynökséggel szemben megszüntette az eljárást.
A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikációs költségekre alapozott. Enyhítő körülményként vették ugyanakkor figyelembe, hogy a márkatulajdonos és ügynökségi partnere törekedtek a fogyasztói panaszok kezelésére, a játékosokat igyekeztek kárpótolni helyettesítő ajándékok kiosztásával. Emellett megjelentették az „elfogyott a labda” felhívást a reklámokban, és leállították a tévéreklám sugárzását még a labda tényleges elfogyása előtt, a készletjelentések alapján.
(A kép forrása a Pepsi hazai Facebook-oldala.)