A Big Picture 2026 konferencia előtt meghatározó televíziós vezetőkkel készítettünk kisinterjúkat, amelyek először a Márkamonitor 2025/3-4. számában jelentek meg. A beszélgetéseket online is hozzáférhetővé tesszük. Következő interjúalanyunk Ács Emese ügyvezető igazgató, UFA Produkció.
Márkamonitor Évtizedes múltad van már az UFA kötelekében, ahol tavaly nemcsak a cégnév változott – UFA Produkció lett –, hanem a szereped is, ügyvezető lettél. Az akkori bejelentés szerint egy magyarországi gyártási központ, hub jött létre, amely a régió meghatározó szereplője kíván lenni. Hol tartotok az akkor megkezdett úton?
Ács Emese Hosszú távú célokat tűztünk ki magunk elé, de már most, alig egy évvel az új stratégiai irányunk megfogalmazása után is közel vagyunk ahhoz, hogy kézzelfogható eredményeket mutassunk fel.
Folyamatos az együttműködés a külföldi testvérvállalatokkal a Fremantle-ön belül, hogy melyik műsorban van olyan potenciál, hogy hubprodukcióként Budapesten foroghatna. De van már olyan projekt is, amire a BBC kért tőlünk ajánlatot, és vannak ötletek, amelyeken a német kollégáinkkal közösen dolgozunk.
Azt azonban fontos tudni, hogy a szórakoztató műsorok iparágában nagyon sok tényezős az a folyamat, amelynek a végén összejön egy hubprodukció. Függ ez az időzítéstől, tudniillik hogy a különböző országokból egy adott időpontban tudnak-e jönni forgatni, mi a megrendelésük a csatornáktól, vagy ha a műsor hírességekkel forgat, szabaddá tudják-e tenni magukat arra a hosszabb időszakra, amikor a produkció készül. És ez csak néhány olyan terület, amit össze kell hangolni. Szerencsére kialakult egy nagyon jó információs és kapcsolati bázisunk, amin keresztül egyre több olyan tervünk van, ami már a megvalósítás előtt áll. Egyébként most éppen két game show ötlettel kapcsolatban egyeztetünk az amerikai és az ausztrál kollégákkal, az ötlet tőlük jön, a produkció Budapesten valósulna meg, mi gyártanánk hub formában. Ez tehát nem sprint, hanem maraton műfaj, de mind a két ágban jól állunk.
MM Az UFA egyidős a magyar kereskedelmi televíziózással, és eredetileg csak az RTL-nek dolgozott. Okozott az problémát nektek vagy a partnereknek, hogy ma már egymással versenyző csatornáknak is gyártotok műsorokat?
ÁE Az RTL a legnagyobb megrendelőnk, de körülbelül három éve más csatornáknak is dolgozunk. A TV2-vel készítettük például az Ütős Ötös és a Password című műsort, most pedig a Farm című licencünket gyártottuk le számukra. A VIASAT3 pedig a tavalyi évben lépett be harmadik nagy ügyfelünknek.
Nagyon örülünk, hogy minden csatornával megtaláltuk a közös hangot, és minden platformra örömmel gyártunk. Hatalmas a katalógusunk, és biztosak vagyunk benne, hogy minden csatornára tudunk kínálni olyan tartalmat, ami számukra a legmegfelelőbb.
Az UFA talán az egyetlen manapság a piacon, amely saját katalógussal rendelkezik, és ez az egyik nagyon fontos hozzáadott értékünk.
Ami újdonság, hogy egyre több saját fejlesztésű projekten dolgozunk. Az első képernyőre került műsorötletünk a tavaly debütált Útközben elmeséled, ami idén ősszel újabb évaddal folytatódott.
MM A VIASAT3 számára gyártott Útközben elmeséled második évadának első része Majkával nagyon erős volt. Milyennek értékeled az együttműködést a VIASAT3 csapatával?
ÁE Nagyon szeretjük az Antenna Entertainment és a VIASAT3 csapatát. Nagyon hasonlóan gondolkodtunk erről a tartalomról, és nagyon jó érzés, ahogy Kis-Bocz Éva regionális csatornaigazgató és Kulcsár Zsolt, a saját gyártású műsorok producere bizalmat szavaz nekünk, és nagy fokú szabadságot kapunk a műsor ötletének kitalálásától egészen a megvalósításáig.
A VIASAT3 szeret kísérletezni, fejleszteni, ami számunkra is kedvező, lehetővé teszi, hogy a költségigényesebb szórakoztató műsorokon kívül például talk show jellegű projekteken is dolgozhassunk.
MM A műsorhoz adott volt a koncepció, az első évad tapasztalatai, Sváby, Majka és a többi vendég. Mi az UFA mint produkciós cég hozzáadott értéke?
ÁE Igen, fontos, hogy meglegyenek a legjobb alapanyagok, de mint egy levesnél, itt is fontos, hogy ezeket hogyan, milyen sorrendben és mennyiségben dolgozzuk össze. Itt például két teljes napos forgatásból kell egy 50 perces adást készíteni. Ezt csinálja az UFA Produkció csapata.
Egy műsor megvalósításánál hiába adott az első széria, a célunk mindig az, hogy az évad után átértékeljük, mi az, ami működött, min lehet még finomítani, és igyekszünk a megrendelői és a nézői visszajelzéseket is beépíteni.
![]()
Ez az interjú eredetileg a Márkamonitor 2025/3-4. számában jelent meg.
