A Big Picture 2026 konferencia előtt meghatározó televíziós vezetőkkel készítettünk kisinterjúkat, amelyek először a Márkamonitor 2025/3-4. számában jelentek meg. A beszélgetéseket online is hozzáférhetővé tesszük. Mai interjúalanyunk Schneider Henrik ügyvezető igazgató, Antenna Entertainment CEE.
Márkamonitor Várod már a pillanatot, amikor a Nielsen új vezetőjének a szemébe nézve azt mondhatod, hogy több adatot szeretnél, de olcsóbban? A tréfát félretéve: a televíziózás minden területén tapasztalatokat szereztél, foglalkoztál műsorterjesztéssel az Antenna Hungáriánál, médiatartalommal a Vodafone-nál, nézettségméréssel a Nielsennél. Van olyan terület, amiről még többet kellene tudnod?
Schneider Henrik Meggyőződésem, hogy mindig van mit tanulni – és ez így is van rendjén. A pályám során tudatosan kerestem azokat a lehetőségeket, ahol új tapasztalatokat, új perspektívát szerezhettem: az Antenna Hungáriánál a műsorterjesztés, a Vodafone-nál a tartalom és a digitális világ, a Nielsennél a mérés és a kutatás területén. Mindig hittem abban, hogy a fejlődés kulcsa a folyamatos tanulás és nyitottság. Nem tartozom azok közé, akik mindenáron törtetni akarnak, de sok munkát tettem abba, hogy eljussak idáig – és ugyanilyen lendülettel szeretnék a következő húsz évben is új dolgokat elsajátítani. Ebben a piaci környezetben ugyanis, aki nem fejlődik elég gyorsan, könnyen lemarad. Én inkább azok közé szeretnék tartozni, akik a változások élén haladnak.
MM Az elődöd távozása óta majdnem két év telt el. Az ideiglenes vezető időszaka alatt felgyűltek olyan feladatok, amelyeket sürgősen meg kell oldanod?
SH Szeretném hangsúlyozni, hogy az elmúlt két év nem telt tétlenül. Sőt. Ez a csapat óriási munkát végzett: egy olyan vállalatot sikerült stabil növekedési pályára állítani, amely korábban nem volt könnyű helyzetben. Ezért az én feladatom szerencsére nem a tüzek oltásáról vagy válságkezelésről szól. Sokkal inkább arról, hogy erre a megszilárdított alapra építve gyorsítsuk a növekedést, új szintre emelve az üzletet. Ehhez pedig elengedhetetlen az együttműködés és a partnerség. Mi hiszünk abban, hogy a médiapiac jövője nem az elszigetelt működésben, hanem a kooperációban rejlik.
MM A tulajdonos mit vár tőled, melyek a kiemelt stratégiai célok?
SH A tulajdonosokkal teljes egyetértésben elsődleges stratégiai célunk a regionális növekedés. Ezt két módon érhetjük el: organikusan – új partnerségek kialakításával, a meglévő kapcsolataink elmélyítésével –, illetve akvizíciós lehetőségek révén, hiszen a tőkeerős Antenna Group folyamatosan figyeli a piaci lehetőségeket, amelyekbe invesztálhat. Ami számomra igazán inspiráló, hogy a régióban egyre több vállalat ismeri fel: az együttműködések hosszú távon építik és növelik a piacot, ami mindannyiunkat erősebbé tehet. Úgy gondolom, némiképp amatőr gondolat, hogy egy vállalat akkor keres partnerséget, amikor rossz a piaci helyzete. Meggyőződésem, hogy a kooperáció akkor a legizgalmasabb, amikor jól megy a cég, és szeretnéd a növekedést még tovább gyorsítani. Ez a gondolkodásmód az, ami számunkra is kulcsfontosságú.
MM Pályafutásod kezdetén, az Accenture-nél tanácsadóként stratégiai üzletfejlesztéssel foglalkoztál. Gondolom, vezetői megbízatásod első lépéseként felmérted a rád bízott cég állapotát. Milyen diagnózist állítottál fel?
SH Nagyon örülök ennek a kérdésnek, mert ezt el akartam mesélni. Amikor a kinevezésem híre megjelent, pár szakmai ismerős megkeresett, hogy miért jövök ehhez a céghez. Akik nem követték nyomon az elmúlt négy év történéseit, azoknak kívülről nem mindig látványos a változás, de én láttam és most tapasztalom, hogy az Antenna Entertainment nemcsak hogy stabil, hanem erős és ígéretes vállalat is. Üzletileg és pénzügyileg is sziklaszilárdak az alapok, folyamatosan innovációra törekvő, technológiai szempontból előremutató céget ismertem meg, ahol egy energikus, lelkes és kreatív csapat dolgozik nap mint nap. Minden adott ahhoz, hogy innen még nagyobb sikereket érjünk el, és számomra rendkívül izgalmas, hogy ennek részese lehetek.
MM Évek óta azt látjuk a tévés piacon, hogy a két nagy kereskedelmi televízió mögött van egy stabil harmadik helyezett. Fel tudtok lépni a dobogóra?
SH A médiapiacon természetesen mindenki figyeli a rangsorokat, és a prezentációkban, iparági beszélgetésekben ez gyakran előkerül. Mi is törekszünk a lehető legjobb eredményekre, de számunkra a legfontosabb mégsem a pillanatnyi pozíció, hanem a folyamatos és valóban fenntartható fejlődés. Az idei kora őszi számok már egyértelműen azt mutatják, hogy jó úton járunk. Mi abban hiszünk, hogy a nézők számára olyan tartalmat kell adnunk, amely megkülönböztethető, szerethető, és értéket teremt. Ha ebben következetesek vagyunk, az üzleti siker is jön – függetlenül attól, hogy a dobogón éppen hányadik helyen állunk.
MM Amerikai tanulmányaid során a Berkman Centerben szobatársad volt Jimmy Wales, a Wikipedia alapítója, de megismerkedtél sok más innovátorral is. Fogsz most tanácsot kérni tőlük a digitális fejlesztésekhez?
SH Nagyon inspiráló időszak volt ez az életemben, és nagyon izgalmas embereket ismertem meg, de a helyzet az, hogy itt nincs szükség külső tanácsadói csoportokra vagy nagy nevek bevonására. Az Antenna Entertainmentnél olyan szakértői csapat dolgozik, amely már bizonyította, hogy képes a legnehezebb kihívásokat is kezelni. Gondoljunk csak az akvizíció utáni átállás nehézségeire. Emberileg, technológiailag és üzletileg is sok mindent kellett újraépíteni – ezeket a kollégák kiválóan megoldották. Van tudás, van tapasztalat, és van tanulni akarás. A feladatom az, hogy teret és időt adjak nekik a további fejlődésre, mert hiszek abban, hogy ez a csapat bármilyen kihívással megbirkózik.
MM Napjaink televíziózásának legforróbb témája a streaming. Ezen a területen milyen terveitek vannak?
SH Kétségtelen, hogy a streaming ma a legforróbb téma a televíziós és tartalomszolgáltatói piacon, főleg az üzleti jövedelmezőségének fenntarthatósága. Mi nemcsak a lehetőségeket, hanem a kihívásokat is látjuk: jelenleg több a kérdés, mint a biztos válasz, különösen a fenntarthatóság terén. A stratégiánk az, hogy a tartalmainkkal legyünk jelen ezen a piacon. Ez azért fontos, mert hiszünk abban, hogy a lokális, autentikus tartalom az, ami hosszú távon megkülönböztet és versenyelőnyt biztosít – nemcsak itthon, hanem a régióban is. A streaming globális terep, ahol a nagy szereplők uralják a piacot. Nekünk nem kell versenyezni velük technológiában vagy közvetlen ügyfélkapcsolatban. A mi erősségünk az, hogy olyan helyi történeteket mesélünk el, amelyek valóban relevánsak a közönség számára. Ez a mi utunk, és ebben hiszünk.
MM A tudományos, akadémiai világ sem áll távol tőled. Marad még energiád a kozmikus felsőgeodézia meg a bolygók gravitációs erőterének a vizsgálatára?
SH A tudomány mindig is közel állt hozzám, de ma már inkább hobbiként van jelen az életemben. Mostanában vettem egy okostávcsövet, és a legnagyobb öröm számomra az, hogy a fiammal együtt fedezhetjük fel az égboltot. Amikor csak van rá időm, ezzel foglalkozunk – és azt hiszem, ez az élmény többet ér, mint bármilyen akadémiai publikáció. Ha át tudom adni neki a kíváncsiságot és a felfedezés örömét, az nekem a legnagyobb siker.
![]()
Ez az interjú eredetileg a Márkamonitor 2025/3-4. számában jelent meg.
