A Ferrari bemutatta a 849 Testarossa és 849 Testarossa Spider modelleket

Hírek Kiemelt

Két forradalmi modellt mutatott be a Ferrari, amelyek a márka mérnöki és tervezési tudásának csúcspontját testesítik meg: a 849 Testarossa és 849 Testarossa Spider modelleket. A Ferrari előkelő modellpalettájának legújabb tagjai a híres SF90 Stradale és SF90 Spider modelleket váltják fel, amelyek mindegyike három villanymotorral és középen elhelyezett, ikerturbós V8-as motorral rendelkeznek. Így összesen 1050 lóerő leadására képesek, ami 50 lóerővel több, mint elődeik teljesítménye.

 

A 849 Testarossa teljesítményének, a vezetési élményt nyújtó, ugyanakkor a kényelmet és a belső tér kifinomultságát nem befolyásoló tulajdonságainak, valamint futurisztikus, mégis mélyen történelmi gyökerekkel rendelkező kialakításának köszönhetően a Ferrari modellpalettájának legtetején foglal helyet. Ez a modell a legigényesebb ügyfelek számára készült, akik a legjobbat várják el a Ferraritól. Ez az oka annak is, hogy visszatért a maranellói gyártó történelmének legendás neve, a Testa Rossa, amelyet először 1956-ban használtak a 500 TR-en. Ez a Ferrari néhány legextrémebb, legerősebb és legikonikusabb versenymotorja szelepfedeleinek színét testesítette meg, még azelőtt, hogy a márka egyik leghíresebb közúti modelljének, az 1984-es Testarossának a nevében is használták volna.

A 849 Testarossa Spider pedig egyszerre valódi kupé és vérbeli tető nélküli spider. Mindez a Ferrari behúzható keménytetőjének (RHT) köszönhető, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy mindössze 14 másodperc alatt kinyissa és bezárja – akár 45 km/óra sebességnél is. Ez azt jelenti, hogy az autó rendkívüli teljesítménye bármilyen körülmények között kihasználható, akár a szabadban is, ami még élénkebb kapcsolatot biztosít a környezettel és fokozza a vezetés élményét. A kényelem maximalizálása érdekében egy új rendszert fejlesztettek ki az utastérben fellépő turbulencia minimalizálására: egy innovatív szélfogót helyeztek el az ülések mögött.

 

Motor és hajtáslánc

A 849 Testarossa és 849 Testarossa Spider modellek középpontjában egy forradalmian új, ikerturbós, nyolchengeres V8 motor áll, amelyet a kivételes teljesítmény elérése érdekében teljesen újraterveztek. Ennek köszönhetően a motor figyelemre méltó 830 lóerő teljesítmény leadására képes, ami jelentős növekedés, 50 lóerővel több, mint elődjének teljesítménye. Ez az eredmény a fejlett turbófeltöltő technológiának, az F80 típusból származó alacsony súrlódású csapágyaknak és a 296 GT3 modell által inspirált, innovatív hővédő pajzsnak köszönhető, amely optimalizálja a motorterület hőkezelését. A V8 egység új, könnyű alkatrészei – mint például a titán csavarok és az Inconel®-ből készült, újrakonfigurált kipufogócsonkok – 10 százalékkal javítják a súly-teljesítmény arányt az SF90 Stradale modellhez képest.

A 849 Testarossa és 849 Testarossa Spider modellek ugyanazzal a nagy teljesítményű V8-as motorral rendelkeznek, amely ugyanazokból a fejlett műszaki fejlesztésekből profitál, amelyek a teljesítményt és a hatékonyságot is egyaránt optimalizálják. Ez a hajtáslánc elengedhetetlen az autó izgalmas gyorsulásához és csúcsteljesítményéhez, amelyet a hibrid felépítés egészít ki.

A 849 Testarossa és 849 Testarossa Spider hibrid hajtáslánca egy hálózatról tölthető hibrid (PHEV) rendszert integrál, amely a nagy teljesítményű V8 motorból és három villanymotorból áll. Ezek az egységek együttesen elképesztő, 1050 lóerős teljesítményt nyújtanak, amelyből 220 lóerő az villanymotorokból érkezik.

Az elektromos hajtásrendszer a következő elemekből áll:

  • Két villanymotor az első tengelyen: Ezek a motorok alkotják a RAC-e rendszert, amely javítja az autó összkerékmeghajtásának képességeit és optimalizálja a nyomatékvektorálást, javítva a tapadást és a hatékonyságot különböző körülmények között.
  • MGU-K motor a hátsó tengelyen: A közvetlenül a Formula 1 technológiából ihletet merítő egység hozzájárul az energia-visszanyeréshez és javítja a hajtáslánc általános hatékonyságát.

Mindkét modell nagy teljesítményű, kettős tengelykapcsolós sebességváltót alkalmaz, amelyet szakértők hangoltak be a hatalmas teljesítmény és a zökkenőmentes fokozatváltás kezelése érdekében. A SF90 XX Stradale rendszerén alapuló, átdolgozott fokozatváltási stratégia nemcsak a teljesítményt javítja, hanem a dinamikus hangprofilhoz is hozzájárul az intenzív vezetés során.

A sebességváltó fejlesztése során a Ferrari a könnyű anyagok és a fejlett mérnöki technikák alkalmazására összpontosított, hogy a modellek a megnövekedett teljesítményigények ellenére is megőrizzék a szerkezeti merevséget és minimalizálják a súlygyarapodást. Ez lenyűgöző gyorsulást és rendíthetetlen stabilitást eredményez, teljes összhangban a Ferrari sebességváltók kiválóságáról kialakult hírnevével.

 

Hibrid rendszer és dinamika

A 849 Testarossa modellek a Ferrari motorsportban szerzett páratlan szakértelmét kamatoztatják, hogy kifinomult hibrid architektúrát kínáljanak. A villanymotor felépítése két egységből áll az első tengelyen (RAC-e rendszer), amelyek a szükséges négykerék-meghajtást és nyomatékvektorálást biztosítják. Továbbá egy hátsó MGU-K motorból, amely közvetlenül a Formula 1 technológiából merít ihletet. Ezek a komponensek együttesen 220 lóerő teljesítményt adnak hozzá, javítva a gyorsulást, a kezelhetőséget és a hatékonyságot különböző vezetési körülmények között.

A 849 Testarossa és 849 Testarossa Spider modellt egyaránt a Ferrari legújabb ABS Evo és leketrohidraulikus fékrendszereivel szerelték fel, amelyek nagyobb fékezési pontosságot és fékerőt biztosítanak. Az újratervezett felfüggesztés és rugó-csillapító beállítás javítja a mechanikai tapadást és a vezető visszajelzését, ezzel optimalizálva a modellek dinamikus tulajdonságait a teljesítmény határain autózva.

A fejlett járműdinamikai technológiák páratlan vezetési élményt biztosítanak. Ezen innovációk középpontjában a Ferrari Integrated Vehicle Estimator (FIVE) becslőrendszer áll, amely a jármű digitális ikertestvérét hozza létre, finomítva a tapadásvezérlést, a differenciálmű vezérlését és a dinamikus reakciókat. Ezek a rendszerek az autók precíz kezelhetőségét, fokozott stabilitást és teljesítmény-konzisztenciát teszik lehetővé.

A 849 Testarossa és 849 Testarossa Spider négy vezetési módot kínál – eDrive, Hybrid, Performance és Qualify –, amelyek mindegyike a villany- és a belső égésű motor teljesítményének integrációját szabályozza úgy, hogy a különböző vezetési preferenciáknak és helyzeteknek megfeleljen. Tisztán elektromos módban akár 25 kilométer is megtehető kibocsátásmentesen, ami kiválóan mutatja a Ferrari fenntarthatóság iránti elkötelezettségét.

 

Aerodinamika és hőkezelés

Mindkét modell a Ferrari aerodinamikai mérnöki tudásának mesteri szintjét mutatja be. A 849 Testarossa és 849 Testarossa Spider a Ferrari történelmi versenyautóinak legendáiból, például az 512 S-ből merít ihletet, a funkcionális és esztétikai kiválóság ötvözvésével. Ezek a járművek 250 km/h sebességnél figyelemre méltó, 415 kilogrammnyi leszorítóerőt érnek el, ami 25 kilogrammos javulást jelent elődeikhez képest, ezzel is elősegítve a jobb úttartást és a kritikus alkatrészek hűtését.

A jelentős aerodinamikai elemek közé tartoznak az újratervezett légbeömlők, a kifinomult első alváz kaszkádos örvénygenerátorokkal, valamint a hátsó leszorítóerőt növelő ikerszárny-architektúra. A hőhatékonyságot újratervezett hűtők és légcsatornák révén optimalizálták, ami 15 százalékkal javított hűtési teljesítményt biztosít a megnövelt teljesítményhez.

 

Stílus és dizájn

A Ferrari Styling Centre irányítása alatt a 849 Testarossa és 849 Testarossa Spider modellek egy olyan előremutató tervezési filozófiát követnek, amely a futurisztikus elemeket ötvözi harmonikusan a klasszikus Ferrari esztétikával. A 849 Testarossa a kétüléses „berlinetta” kialakítást testesíti meg, amelyet a 1970-es évek sportprototípusait idéző megformált felületek és dinamikus vonalak jellemeznek. Merész kialakítása újradefiniálja a karosszéria és az utastér közötti kapcsolatot, a funkcionalitás által vezérelt alkatrészek integrálásával, amelyek soha nem mennek a stílus rovására.

A 849 Testarossa Spider ezt az innovációt egy behúzható keménytetővel (RHT) egészíti ki, amely zökkenőmentesen alakítja át a kupét egy kabrió autóvá, növelve ezzel a sokoldalúságot és a nyitott tetős vezetés élményét. A külső olyan háromdimenziós ajtómodellezéssel és gondosan megmunkált oldalakkal rendelkezik, amelyek az aerodinamikai hatékonyságot segítik elő.

Az utastérben mindkét modell vezetőcentrikus elrendezést kínál, amely a legmodernebb digitális interfészeket ötvözi az ergonómikus kialakítással. Az ember–gép interfész (HMI) beépítése leegyszerűsíti a kezelést, míg a kiváló minőségű anyagok és felületek a luxusérzetet fokozzák. A kormánykerék digitális-analóg vezérlőket és az ikonikus motorindító gombot tartalmazza, ami a kézzel fogható vezetési élményt fokozza.

 

Testreszabás és opciók

A Ferrari mindkét modell esetében széles körű testreszabási lehetőségeket kínál, így a tulajdonosok egyedi ízlésüknek és preferenciáiknak megfelelően alakíthatják ki saját járműveiket. Az új, exkluzív színválaszték – például a Rosso Fiammante és a Giallo Ambra árnyalatok – a hagyományt és az innovációt egyaránt képviseli, míg a számos testreszabható belső burkolat és kovácsolt keréktárcsa az egyéni esztétikai igényeket szolgálja.

Az Assetto Fiorano csomag azoknak kínál teljesítményorientált fejlesztéseket, akik fokozott vezetési élményre vágynak. A csomag könnyű anyagokat és aerodinamikai módosításokat tartalmaz, amelyek javítják a dinamikát, valamint egyedi designelemeket kínál, amelyek a teljesítményorientált stílust hangsúlyozzák.

 

Innovatív hangzás

A Ferrari a 849 Testarossa modellekkel folytatja tovább a kiváló hangtervezés hagyományát, páratlan hangzási élményt nyújtva. A V8 turbómotort finoman kalibrálták, hogy felismerhető és hatásos akusztikai jellegzetességet biztosítson. A hangjellemzőket a teljes fordulatszám-tartományban úgy optimalizálták, hogy azok nemcsak megőrizzék a hagyományos Ferrari harmóniákat, hanem a precíz hangvisszacsatolással gyorsítás és sebességváltás közben is fokozzák a magával ragadó vezetési élményt.

 

Összegzés

A 849 Testarossa és 849 Testarossa Spider új korszakot jelent a Ferrari számára, ahol a teljesítmény, a fenntarthatóság és a luxus ebben a két rendkívüli járműben egyesül. E modellek kiválóan példázzák a Ferrari innováció és a precíz kivitelezés melletti elkötelezettségét, és vezető pozícióba emelik a őket a hibrid szupersportautók világában. Lehetséges határaikat feszegetve a 849 Testarossa modellek új fejezetet nyitnak a lgendás olasz márka történetében, izgalmas teljesítményt ígérve a Ferrarira jellemző luxussal és stílussal párosítva. A csúcstechnológia és a környezettudatosság által meghatározott jövő felé haladva a 849 Testarossa és 849 Testarossa Spider a Ferrari múltjának, jelenének és jövőjének esszenciáját foglalja magában, a kiválóság tökéletes összhangjában.

 

7 éves karbantartás

A Ferrari páratlan minőségi normái és a vásárlói szolgáltatások iránti egyre nagyobb elkötelezettsége képezik alapját annak a kibővített, hét évre szóló karbantartási programnak, amely mindkét modellhez elérhető. Ez a program a Ferrari teljes modellpalettájára vonatkozik, és az autó első hét évében valamennyi esedékes és rendszeres karbantartást lefed. A Ferrari ütemezett karbantartási programja exkluzív szolgáltatás, amely biztosítja a tulajdonosok számára, hogy járművük hosszú távon is csúcsformában és maximális biztonság mellett működjön. Ez a különleges előny nemcsak új, hanem használt Ferrarik tulajdonosai számára is elérhető.

A rendszeres karbantartás, az eredeti alkatrészek és a közvetlenül a Ferrari maranellói képzési központjában képzett, a legmodernebb diagnosztikai eszközöket használó személyzet által végzett aprólékos ellenőrzések csak néhány az Eredeti Karbantartási Program előnyei közül. A szolgáltatás világszerte minden piacon és a hivatalos márkakereskedői hálózat valamennyi márkakereskedőjénél elérhető.

A Ferrari széles körű értékesítés utáni szolgáltatásokat kínál, és jelenleg két programot, a Warranty Extension Hybrid és a Power Hybrid programot is kínálja, amelyek célja, hogy megfeleljen azon ügyfelek igényeinek, akik hosszú távon is szeretnék megőrizni hibrid Ferrari sportautóik teljesítményét és kiválóságát. A hálózatról tölthető hibrid Ferrari modellek tulajdonosai már most is ötéves garanciát élveznek a hibrid alkatrészekre. Továbbá amennyiben a Warranty Extension Hybrid programot választják, nemcsak a gyár által biztosított, az egész autót lefedő, mindenre kiterjedő kiterjesztett garanciát vehetik igénybe, hanem a nagyfeszültségű akkumulátorcsomagot (HVB) is térítésmentesen kicserélik, amennyiben a garanciát a nyolcadik évig meghosszabbítják.

Az új Power Hybrid progam lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a gyári garanciát minden főbb hajtáslánc-alkatrészre – beleértve a hibrid rendszerhez kapcsolódókat is – a 8. évtől a 16. évig meghosszabbítsák, és a 16. évtől ismét a nagyfeszültségű akkumulátorcsomag (HVB) térítésmentes cseréjét biztosítja.

SOCIAL MEDIA