Megint rákaptunk a dezodorra

Hírek

Fogkrém és mosópor volt a sláger tavaly.

Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból az élelmiszer- kiskereskedelem mintegy 310 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2013-ban; 1 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve 3 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, egyik évről a másikra.

Átlag felett nőtt a boltok bevétele, értéket tekintve a legnagyobb forgalmú húsz termék feléből; például öblítőből és fogkrémből 4-4 százalékkal, míg mosószerből és mosogatószerből 3-3 százalékkal. Az élelmiszer-kiskereskedelmi eladás mind értéket, mind mennyiséget tekintve emelkedett többek között dezodorból, arc- és szemránckrémből, valamint szappanból.
Ami a régiók trendjeit illeti: Egyikben sem csökkent a háztartási vegyiáru és kozmetikum értékben mért forgalma. A boltok bevétele átlag felett, 3 százalékkal nőtt az északkeleti megyékben..
A háztartási vegyiáru és kozmetikum eladása továbbra is a 400 négyzetméter feletti üzletekre és a vegyiáru szakboltokra koncentrálódik; együttesen 86 százalékos piaci részesedést értek el tavaly, ahogyan egy évvel korábban is, érték szempontjából.

SOCIAL MEDIA