Hogyan alakítják át a hűségapplikációk a fogyasztói döntéseket?

Hírek

Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary legújabb kutatása rávilágít, hogy ezek az eszközök miként formálják vásárlási szokásainkat. A kutatás szerint a magyar felnőttek 87 százalékának van okostelefonja, és közülük szinte mindannyian (93%) használnak olyan applikációkat, amelyek nem a közösségi média kategóriájába sorolhatóak. Ezek közül a hűségprogramok és a kedvezményeket kínáló alkalmazások különösen népszerűek.

 

A felmérés szerint a magyar okostelefon-tulajdonosok többsége aktívan használ olyan alkalmazásokat, amelyek megkönnyítik mindennapi életüket, legyen szó pénzügyi ügyintézésről vagy online vásárlásról. Különösen kedveltek a hűségprogramokat, kedvezményeket kínáló applikációk, amelyek nagy segítséget nyújtanak a felhasználók számára például élelmiszer- és üzemanyagvásárlásnál, vagy akár ruházati cikkek beszerzésénél.

 

Online vásárlási trendek: Mire használják leggyakrabban a kedvezményeket kínáló applikációkat?

A kutatás szerint a magyar okostelefon-tulajdonosok 59 százaléka használ valamilyen hűségprogramot, és ezek közül messze a legnépszerűbbek az élelmiszerboltok programjai, melyeket a hűségprogrammal rendelkező felhasználók 85 százaléka használ. A másik népszerű digitális hűségkártyát az üzemanyag-vásárlások során használják, a vásárlók csaknem fele (48%) él az ilyen lehetőségekkel, míg a ruházati termékek (38%) és kozmetikumok (33%) beszerzésénél szintén jelentős szerepet kapnak ezek az applikációk.

A válaszadók több, mint fele használ mobil alkalmazást online vásárláshoz. Leggyakrabban ruházati cikkek vásárlásánál (59%) választják ezt a lehetőséget, mely különösen népszerű a 30-39 éves korosztály, illetve a nők körében. Az elektronikai termékek (46%) alkalmazáson keresztüli beszerzése a férfiak körében a legelterjedtebb. Továbbá dedikált applikáción keresztül veszik meg a vásárlók az elektronikus jegyeket (39%) és az élelmiszereket, háztartási cikkeket (34%).

 

Nyereményjátékok és egyedi ajánlatok: Az applikációs hűségprogramok vonzereje

A kutatás eredményei rámutatnak, hogy sokan kifejezetten a kuponok és kedvezmények miatt választanak egy-egy alkalmazást. Ezek az applikációk gyors és egyszerű megoldást kínálnak a spórolásra, így különösen vonzóak a tudatos vásárlók számára. Az applikációs hűségprogramok legkedveltebb jellemzői a nyereményjátékok és a személyre szabott ajánlatok. A kutatás szerint a felhasználók 57 százaléka rendszeresen figyeli az alkalmazások által kínált egyedi lehetőségeket. Az ilyen akciók nemcsak növelik a vásárlók elköteleződését, hanem arra is ösztönzik őket, hogy még gyakrabban használják az alkalmazásokat. A felmérés alapján a felhasználók 68 százaléka szívesen csatlakozna további hűségprogramokhoz, ha azok még több személyre szabott ajánlatot kínálnának számukra.

 

Shell App: A magyarok kedvelt hűségapplikációja

A Shell Hungary 1997 óta működő hűségprogramja, a ClubSmart jó példája annak, hogyan lehet a digitális megoldásokat hatékonyan alkalmazni a vásárlói élmény javítására. A Shell Hungary statisztikái szerint a ClubSmart hűségprogram népszerű a magyar vásárlók körében. Minden második tankolás alkalmával előkerül az applikáció a Shell-kutakon, sőt, minden negyedik shop vásárlásnál is használják a digitális hűségkártyát. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a digitális megoldások egyre inkább kiszorítják a hagyományos plasztik kártyákat, hiszen az applikációval gyorsabb és kényelmesebb a kedvezmények igénybevétele, valamint személyre szóló ajánlatok is elérhetőek. Különösen a 30-50 éves korosztály körében népszerű a Shell applikáció, akik a legaktívabb felhasználók közé tartoznak, és szívesen választják a Shell digitális megoldásait.

 

A Shell tervei: Innováció, fejlesztés és még több digitális élmény

A vállalat folyamatosan dolgozik digitális szolgáltatásai fejlesztésén, hogy vásárlóinak még magasabb szintű élményt kínáljon. Egy újdonság eredményeként megérkezett a Shell applikációba a Játéktér, amely gamifikációs elemekkel, szórakoztató módon emeli a vásárlás minőségét. A Játéktér lehetőséget biztosít arra, hogy a felhasználók egy szerencsekereket pörgethessenek meg applikációjukban, miután üzemanyagot vagy shop terméket vásároltak. A pörgetés minden Shell App tagnak garantált nyereménnyel jár, emellett heti és havi nyeremények is várják a legszerencsésebbeket.

Ez az új funkció nemcsak a vásárlás folyamatát gazdagítja, hanem ösztönzi is a visszatérő vásárlásokat, erősítve ezzel a lojalitást és a márkához való kötődést, hiszen a felhasználók szívesebben térnek vissza oda, ahol minden egyes tranzakció egy újabb lehetőség a jutalmakra.

„A Shell célja, hogy innovatív megoldásokkal és folyamatos fejlesztésekkel válaszoljon a vásárlói igényekre, és biztosítsa, hogy a Shell applikációval mindig a legjobb élményt nyújtsuk ügyfeleinknek” – mondta Vecsey Sarolta, a Shell Hungary zRt. Magyarországért és Szlovéniáért felelős Mobilitási Üzletág igazgatója.

SOCIAL MEDIA