A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét. Tavaly ugyanakkor két modell is kelendőbbnek bizonyult nála, amelyek egyike a környezettudatos japán márka másik modellje, a Toyota RAV4 volt. Mára a Focus2Move elemzése szerint a 2024-es év első kilenc hónapjának összesített világszintű eladásait vizsgálva ismét a Toyota Corolla áll a globális eladási listák élén.
A trónfosztás után a Toyota Corolla már kilenc hónap elteltével visszatért a csúcsra, és 2024 szeptember végével 809.492 darabos eladással ismét vezeti a globális eladási listákat. Az ugyanezen időszak alatt elért 738.769 darabos eladással a Toyota RAV4 jelenleg a világ harmadik legnépszerűbb autója, de a TOP10-be 419.593 darabbal a nyolcadik helyen befért az idén vadonatúj generációval jelentkező Toyota Camry is, míg a tizedik helyet 385.567 darabbal a Toyota Hilux jegyzi.
A Corolla hazánkban is vezeti a Toyota eladásokat
Az október végéig Magyarországon gazdára talált 2473 darab a márka itteni eladásainak 17%-át teszi ki. Corolla Crossból ugyanezen időszak alatt további 1211 darabot vásároltak a magyarok. Európai szinten a Yaris Cross és a Yaris előzi a Corollát, amelyből szeptember végéig 121.519 darab talált gazdára a kontinensen, míg Corolla Crossból további 41.154 darabot vásároltak.
„Izgalmas látni azt, hogy miközben szinte valamennyi szegmensben elképesztő szárnyalást mutattak a SUV-ok az elmúlt évtizedben, a három hagyományos karosszériakivitelben kínált Corolla továbbra is a világ autóvásárlóinak elsőszámú választása, és bár 2023-ban nem sokkal ugyan, de lemaradt a dobogó legfelső fokáról, kevesebb, mint egy év alatt visszaszerezte a trónját. Vélhetően meghatározó szerepe van ebben annak, hogy az 1966 óta világszerte mintegy – leírni is megdöbbentő – 53 millió példányban gazdára talált Corolla az eltelt közel hat évtizedben globálisan a megbízhatóság és elnyűhetetlenség szimbólumává vált, miközben a legújabb generáció látványos formavilága és high tech megoldásai – köztük a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtásával – révén sikerrel talált utat a fiatalabb generációkhoz is” – fogalmaz a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője, Varga Zsombor.