A kultúra felé fordulását nevében is láttatni kívánja: 2016 májusától Libri Bookline a cég neve. A cégcsoport 2015-ben megfogalmazott víziója és missziója szerint a vállalat életének középpontjában a kultúraközvetítés előtérbe helyezése és az olvasás népszerűsítése áll.
A cégcsoport fókuszáltan a könyvek, az olvasás és a kultúra népszerűsítését tűzte ki célul. Ezért is döntött úgy a cég vezetése, hogy 2016 első negyedévétől kezdődően nem üzemelteti tovább a Shopline webáruházat, hanem a Magyarországon működő két legjelentősebb könyves márka összekapcsolódásával a kultúra területén folytat még elkötelezettebb tevékenységet. A cég nevének megváltoztatásával is ezt kívánja a társaság hangsúlyozni.
A Libri-Shopline Kereskedelmi Nyilvánosan Működő Részvénytársaság 2016. április 29-én tartott rendes közgyűlésén hozott határozata értelmében a társaság cégneve Libri-Bookline Kereskedelmi Nyilvánosan Működő Részvénytársaságra, röviden: Libri-Bookline Nyrt.-re módosult. A változást a Cégbíróság május 17-én jegyezte be.
A teljes cégcsoport a Libri Könyvkereskedelmi Kft. és érdekeltségei, valamint a Shopline Nyrt. összefonódásával jött létre, amelyet 2013-ban engedélyezett a Gazdasági Versenyhivatal. Ezt követően a Libri-Shopline Nyrt. a közép-európai régió egyik legjelentősebb kulturális vállalatává nőtte ki magát.
A Libri 2015-ös arculatváltása után országos bolthálózatában és a libri.hu-n is letisztult, elegáns, egységes környezettel, valamint több évtizedes szakértelemmel várja ezután is a vásárlókat; a Bookline pedig szintén a 2015-ben megújított fiatalos, frappáns, pimasz, alapvetően online olvasásnépszerűsítést tűzte ki céljául. A cégcsoport 2016-ban is támogatja a kisebb könyvkiadókat és szakmai műhelyeket Nyitott Könyv programjával, aktív szerepet vállal az olvasásnépszerűsítésben és nagy energiát fordít CSR programjaira is.