A Coca-Cola teszteli a Toyota hidrogén üzemanyagcellás teherautóit

Hírek

A Toyota a Coca-Colával és az Air Liquide-dal együttműködve kísérleti programot indít egy új, hidrogén üzemanyagcellás elektromos, helyi emissziómentes, hosszú távú teherautó kifejlesztésére.

 

E hidrogénnel működő teherautó-projektek révén a Toyota támogatni kívánja a nehéz tehergépjárművek közúti szállításának széndioxid-mentesítését, amely a tonnakilométerek alapján az európai áruszállítás negyedét teszi ki. A haszongépjárművek használati szokásai és a nagy mennyiségű hidrogén iránti igényük miatt kulcsfontosságú szerepet játszanak a fenntartható hidrogéninfrastruktúrák fejlesztésében.

„Örömmel dolgozunk együtt a Toyotával és az Air Liquide-del, hogy tesztelhessük a hidrogénmegoldásokat a hosszú távú logisztikai műveleteinkhez. Szeretnénk tanulni ebből a tapasztalatból, miközben tovább dolgozunk a széndioxid-kibocsátásunk csökkentésén” – avat be Eric Desbonnets, a Coca-Cola Paris 2024 műveletekért és fenntarthatóságért felelős alelnöke.

„Az Air Liquide a Coca-Colával és a Toyotával azonos célokat tűzött ki maga elé: konkrét megoldások megvalósítása az éghajlatváltozás kihívásaira. Ez a projekt része ennek a megközelítésnek, és demonstrálja a hidrogén jelentőségét a nehézgépjárművek mobilitásában” – teszi hozzá Erwin Penfornis, az Air Liquide hidrogén energiáért felelős alelnöke.

„Annak érdekében, hogy felgyorsítsuk a hidrogéntechnológia bevezetését társadalmunkban, a Toyota üzemanyagcellás moduljának használatát a személyautókon túl a teherautókra, buszokra, autóbuszokra, vonatokra, hajókra, partközeli és rövid távú tengeri hajókra, helyhez kötött generátorokra stb. is kiterjesztjük. Nagy örömünkre szolgál, hogy hasonlóan gondolkodó partnerekkel dolgozhatunk együtt, és megmutathatjuk a fenntartható mobilitásról alkotott közös elképzelésünket. Az elektromos koncepciók bizonyításából nyert meglátások döntő mérföldkövekként szolgálnak majd azon az úton, amely ahhoz vezet, hogy 2040-re elérjük a zéró emissziót a logisztikai műveleteinkben” – árulja el Thiebault Paquet, a Toyota európai kutatás és fejlesztésért felelős alelnöke.

 

SOCIAL MEDIA