A magyar lakosság tartozásainak majdnem fele telekommunikációs szolgáltatásokhoz köthető

Hírek

Európa egyik vezető kintlévőség-kezelő vállalatcsoportja, az EOS Csoport magyarországi leányvállalata több mint ötszázezer, 2023-ban Magyarországon kezelt fedezetlen ügyet vizsgált meg kutatásában. Az adatok szerint a magyar lakosság 43,2%-a telekommunikációs szolgáltatóknak, 38,6%-a bankoknak, 17,6%-a közüzemi szolgáltatóknak és 0,6%-a pedig egyéb szervezeteknek tartozik.

 

A befizetések módját vizsgálva kevesebb mint egy tized százalék érkezik készpénzben, míg a banki átutalások aránya már megközelíti a 84 százalékot (83,89%). A postai csekkes befizetések aránya országos szinten 16 százalék (15,68%) alá csökkent, azonban itt tapasztalható a legnagyobb szórás az egyes városok között.

A készpénzes befizetések aránya már 2022-ben is elhanyagolható volt, és a tendencia egyértelműen mutatja, hogy az elmúlt 5 évben a digitalizáció egyre nagyobb teret nyert magának. „A Covid járványt követően a társadalomba beépültek a digitális szolgáltatások, hiszen míg 2019-ben 66% volt a banki átutalások aránya, most országos szinten majdnem 84%” – mondta el Lencsés Tamás, az EOS Magyarország ügyvezetője.

A postai csekkes befizetések aránya Heves és Tolna megyében a legnagyobb, meghaladja a 20%-ot, míg Bács-Kiskun megyében a legalacsonyabb 13,5%-kal, országos szinten pedig évről évre egy folyamatos csökkenést figyelhetünk meg. Ennek oka egyrészt a digitális átállás a fejlettebb régiókban, másrészt, hogy több kistelepülésen csökkent a postai szolgáltatás kapacitása – vagy akár teljesen megszűnt –, így az emberek kénytelenek más módszerekhez folyamodni.

Fontos megjegyezni, hogy minél később kezd neki az adós egy tartozás törlesztésének, annál nagyobb terhet jelent számára.

Ha egy 100.000 forintos banki tartozást veszünk példának, amely évente 10% körüli késedelmi kamattal gyarapszik, úgy akár 80.000 forintos egyéb, a követeléskezelőnek is jelentkező költséggel lehet számolni egy éves késedelem esetén.

A tartozások időbeni kezelése mind az adósnak, mind a követelés kezelőjének érdeke. „Az általunk nyújtott szolgáltatások lehetővé teszik a célravezető és mindkét fél által elfogadható megoldások kialakítását. Az említett példa jól mutatja, hogy egy fennálló tartozás késedelme komoly költségeket vonhat maga után az adós számára. Ezért javasoljuk az azonnali kapcsolatfelvételt a követelés tulajdonosával annak érdekében, hogy a helyzet minél előbb rendezésre kerüljön” – tette hozzá Lencsés Tamás.

 

Photo by CardMapr.nl on Unsplash

 

SOCIAL MEDIA