Az RTL Magyarország magabiztos csoportszintű nézettségi győzelmet aratott májusban

Hírek

Újra az RTL a legnézettebb csatorna. Az RTL főcsatorna 14,4%-os közönségarányt ért el májusban, míg a TV2 10,2%-ot tudhatott magáénak főműsoridőben, a 18-49-es korosztály körében. Így az RTL nemcsak a májust vitte, de az év eddig eltelt időszakát tekintve is első helyen áll a nézettségi versenyben.

 

Az RTL-es csatornacsalád is egyértelmű győzelmet aratott májusban, főműsoridőben, a 18-49 évesek körében. Csoportszinten 32,4%-os lineáris közönségarányt értek el az RTL-es csatornák prime time-ban, így 5,7 százalékponttal előzték meg a TV2 Csoportot (26,7%). Ezzel az erős májusi hónappal pedig a 2024-es év eddigi időszakában (január-május) is átvette a vezetést az RTL Magyarország. Ezzel az eredménnyel egy két és fél éves csúcsot döntött meg az RTL-es csatornacsalád.

 

Töretlen az RTL Híradó népszerűsége

Az RTL Híradó továbbra is vezet a Tényekkel szemben a 18-49-es korosztály körében (RTL Híradó: 19,8%; Tények: 17,5%). Májusban naponta átlagosan 511 ezren követték az RTL Híradót a teljes népesség körében. A Fókusz hétköznapi adásai pedig átlagosan 15,7%-os közönségarányt hoztak.

 

Tarolt a The Floor – Csak egy maradhat, a Gólkirályság, a Cápák között és a Házon kívül is

A The Floor – Csak egy maradhat című vadonatúj kvízműsor kiválóan teljesített eddig, átlagosan 19,1%-ot hozott hétköznap esténként. Leginkább a fiatal női korosztály (18-39 nő) kedvelte a fordulatos vetélkedőt, ami ebben a korcsoportban 23,6%-os átlagos közönségarányt ért el.

A hétvégék már most is focilázban teltek az RTL-en, hiszen a Gólkirályság 18,9%-os átlagos közönségarányt hozott ebben a hónapban.

A vasárnaponként futó üzleti showműsor, a Cápák között átlagosan 17,7%-os eredményt ért el. Előtte pedig az új idősávba került Házon kívül teljesített kiválóan, 17,2%-os közönségaránnyal.

A villalakók mindennapjai is elképesztően népszerűek

Még csak pár hete nyílt meg a 12. ValóVilág kapuja, máris az RTL+ legnépszerűbb és legnézettebb tartalma lett a 24 órás élő közvetítés. A nyitó epizód az RTL csatornán 15,1%-os közönségaránnyal ment, azóta pedig a Coolon látható VV-összefoglalók 4,6%-os eredményt hoznak átlagosan.

Az online tartalmak közül a Cápák között és a Gólkirályság epizódjai a legnépszerűbbek. A Cápák között 7. évadának 11. része 40 ezer videóindítást, a Gólkirályság 2. évadának 5. része pedig 35 ezer videóindítást generált májusban.

 

Ismét kiemelkedően teljesítettek a második generációs csatornák

Főműsoridőben és egész napot tekintve is ez a május az RTL kábelportfólió legmagasabb közönségarányú hónapja 2020 júliusa óta. Ezzel az RTL második generációs csatornaportfóliója már második hónapja nyeri a főműsoridős nézettségi versenyt 17,9 L-SHR%-os eredménnyel. Egész napot tekintve pedig 16,9%-os közönségarányt szereztek a csatornák, amely szintén kiváló eredmény (18-49).

A tavalyi év első 5 hónapjához viszonyítva, teljes napot tekintve 1.5 százalékponttal növekedett a kábelportfólió az év azonos időszakában (2024: 15,8 %; 2023: 14,3%).

 

Májusban a Cool, az RTL GOLD és a Sorozat+ teljesített kiválóan

A Sorozat+ 2,4%-os májusi közönségaránya a valaha volt legjobb all-day eredmény a csatorna történetében. A Sorozat+ csatorna eddig nagyon sikeres évet tudhat magáénak, ugyanis az elmúlt három hónapban hozta a TOP3 legmagasabb közönségarányt indulása óta, ráadásul egyre növekvő értékekkel.

Az RTL Gold szintén rekordott döntött májusban, 1,8%-os eredményt könyvelhetett el teljes napot tekintve. A Cool pedig az utóbbi két év legmagasabb közönségarányú hónapját hozta májusban, 3,6%-os eredményével (all day).

 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, 4+, illetve 18-39 női célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (1900-2259), teljes nap (0200-2559) 2024. május, A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó 5 napján még nem végleges eredményekkel, 2024. június 3-án lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview,  RTL.hu, videoview

SOCIAL MEDIA