A tavaszi nagytakarítás általánosan elismert szokás, a válaszadók túlnyomó része, 86%-a megerősítette, hogy szerintük ez egy szükséges tevékenység a tiszta és rendezett otthoni környezet fenntartásához. Ezek az eredmények alátámasztják, hogy az Y és X generáció tagjai a mai napig nagy jelentőséget tulajdonítanak az időszakos nagytakarításnak. Érdekesség, hogy a válaszadók jelentős időt szánnak a tavaszi takarításra: 48%-uk 3-5 órát, 29%-uk 6-8 órát, 15%-uk pedig 8 óránál is többet fordít erre a feladatra.
A felmérés a különböző tisztítószerek vásárlási gyakoriságát is vizsgálta, rávilágítva a fogyasztói szokásokra és preferenciákra. A jelentős többség, a megkérdezettek fele, havonta vagy kéthavonta újraveszi a fürdőszobai és konyhai tisztítószereiket. A mosószereket illetően a válaszadók 40%-a havonta, 23%-a pedig kéthavonta tölti fel a készleteket. A mosogatószerek vásárlási szokásai változatosak, 11%-uk hetente, 41%-uk pedig havonta szerzi be őket. Emellett a készletfeltöltések gyakorisága az ablaktisztítók esetében évente zajlik (~32%), a zsíroldónál háromhavonta (24%), a vízkőoldónál havonta (31%), valamint a válaszadók 36%-a szintén havonta vásárol új általános tisztítószert.
Míg a válaszadók közel fele 1-2 féle terméket használ kisebb vagy heti takarításokhoz, addig a jelentős többség (76%) 3-5 féle terméket is alkalmaz a tavaszi takarításhoz hasonló, kiterjedt takarítási feladatokhoz. Emellett a vásárlási szokások a drogériák, például a dm és a Rossmann előnyben részesítését is jelzik, de az online platformok is népszerű választási lehetőségként jelennek meg a tisztítószerek beszerzésében.
A felmérés továbbá rávilágít a tavaszi nagytakarítást övező társadalmi dinamikára is, mivel majdnem minden második ember elismerte, hogy érzett már nyomást a barátok vagy a család részéről e háztartási munka elvégzésére. Emellett kiderült az is, hogy az emberek 64%-a egyedül végzi el ezt a feladatot. Ugyan a környezettudatosság egyre nagyobb szerepet kap, a válaszadók negyede mégis semlegesen nyilatkozott a káros vegyi anyagoktól mentes tisztítószerek használatának fontosságáról, míg 7%-uk még sosem vette figyelembe ezt a szempontot – ez is mutatja, hogy még jelentős lépéseket kell tenni a nem mérgező tisztítószerek népszerűsítése és a hagyományos tisztítószerekkel járó veszélyek edukációja kapcsán – írják.
„A fenntarthatóság és az innováció szellemében a CYCLE továbbra is elkötelezett a környezetbarát tisztítási megoldások biztosítása mellett, amelyek megfelelnek a fogyasztók változó igényeinek” – mondta Sunny Bhasin, a márka alapítója. „A nem mérgező, hatékony és környezetbarát termékek kínálata iránti elkötelezettségünk összhangban van a felmérés során megfigyelt preferenciákkal. Ezért is dobtuk például a piacra az általunk csak godzillának nevezett koncentrátum csomagunkat, amellyel a vásárlóink nem csak időt, pénzt spórolnak meg, de a Földnek is jót tesznek, a 90%-kal kevesebb műanyag használattal. A célunk továbbra is az, hogy arra ösztönözzük a magyar embereket, hogy egészségesebb és fenntarthatóbb otthonokat alakítsanak ki” – tette hozzá.