Az egyik legnevesebb nemzetközi márkatanácsadó cég segíti a Tokaji sikeressé tételét a külpiacokon. Ha felépül a márka, az a többi magyar bort is segítheti majd.
A Tokaji mint első számú nemzeti márka megteremtése a célja annak az újonnan felálló tanácsadó szervezetnek, amely neves tokaji borászok és marketingszakemberek részvételével kezdi meg munkáját. A Tokaj Kereskedőház Zrt. és a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa közös kezdeményezésére létrejövő testület 5 fővel alakul meg. A testület tagjai: Winkler János, a Tokaj Kereskedőház Zrt. felügyelőbizottsági tagja; Molnár Péter, a Patrícius Borház birtokigazgatója; Kalocsai László, a Dereszla Pincészet birtokigazgatója; Mészáros László, a Disznókő Szőlőbirtok birtokigazgatója; valamint Szepsy István, a Szepsy Pincészet tulajdonosa. Később a testület munkájába további magyar és külföldi szakemberek kapcsolódnak be a tervek szerint.
„A testület összetétele is demonstrálja: a Tokaji Borvidéken közös a felismerés, hogy két alapvető feltétele van annak, hogy a tokaji borok igazán sikeressé válhassanak külföldön. Az egyik feltétel, hogy minden termelő a minőségi termelésre álljon át. A másik, hogy ezzel párhuzamosan a tokaji borok egységes márkaként, az első számú magyar nemzeti brandet képviselő termékként jelenjenek meg a fogyasztók előtt” – fejtette ki Tombor András, a Tokaj Kereskedőház Zrt. felügyelőbizottságának elnöke.
A társaság a külföldi márkaépítést azzal is segíteni kívánja, hogy szerződést kötött a nemzetközi italpiac vezető márkatanácsadó cégei között jegyzett Claessens Internationallel. Francis Michael Claessenst, a társaság elnökét világszerte a brandépítés szaktekintélyeként ismerik az italszektorban. Munkásságát olyan prémium márkák imázsának megteremtése jelképezi, mint a legkiválóbb bordeaux-i vörös borok között jegyzett Petrus vagy a Mumm és Perrier Jouet pezsgők. Emellett olyan márkák piaci átpozícionálásában és sikeressé tételében működött közre, mint az Észak-Amerika legnagyobb borászati vállalataként ismert Gallo, vagy az egyik legnagyobb múlttal rendelkező olasz borászatként tevékenykedő Antinori. Ugyancsak a Claessens International segítette a Chivas Regal, a Bombay Sapphire, a Bacardi és a Johnnie Walker márkák sikeressé tételét.
„A Tokaji márkanevet egész Magyarország jól ismeri. Azonban a célunk az, hogy a nemzetközi piacon is hasonló ismertséget érjünk el, a Tokaji Borvidék pedig a világ prémium borrégióinak szűk, exkluzív klubjához csatlakozhasson” – szögezte le Tombor András. A Kereskedőháznál szakértői elemzéseket alapul véve azzal számolnak, hogy mintegy 5-7 évre van szükség ahhoz, hogy a Tokaji márka minden célpiacon ténylegesen ismertté váljon. A brandépítés sikere esetén a Tokaji Borvidéken a borágazatból származó jelenlegi évi mintegy 20 milliárd forintra becsült jövedelem tízéves távlatban 8-10-szeresére nőhet, és a Tokaji márkanév első számú nemzeti ikonként történő megjelenítése a többi magyar borvidék borainak értékesítését is segíteni fogja.