Idén első alkalommal készítette el a Canalys kutatócég tanulmányát arról, hogy hol tartanak a világ meghatározó vállalatai a teljes értékláncukat figyelembe véve a fenntarthatósági törekvések megvalósításában. A „Sustainable Ecosystems Leadership Matrix” című elemzésben négy kategóriát határoztak meg attól függően, hogy az egyes cégek mennyire tekinthetők vezetőknek ezen a területen, illetve mennyire gyorsak, lendületesek a céljaik valóra váltásában.
A fenntartható üzleti ökoszisztéma létrehozásában leginkább élen járó cégek kerültek a „Champions” kategóriában. Ezen vállalkozások közé sorolta a Canalys a Schneider Electricet, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalatot is.
A fő értékelési kritériumok közé tartozott a vezető szerep a fenntarthatósági törekvésekben, a cég saját fenntarthatósági stratégiája, az adatok átláthatósága, az előrehaladás és az átalakulás üteme, valamint a partnerek véleménye. A Schneider Electric amellett, hogy a klímabarát működést és létesítmény üzemeltetést támogató termékek, valamint épületvezérlési és energetikai megoldások sokszínű portfólióját kínálja, aktív szerepet vállal a dekarbonizációs stratégiák kialakítására és fejlesztésére törekvő partnerei támogatásában szakértelme megosztásával, például képzések formájában – írják.
A vállalat az elmúlt évben az energiapiaci helyzet gyors változásaira reagálva nagyobb figyelmet fordított az energiahatékonyságra termékeiben és partnerei támogatásában egyaránt. A Schneider Electric újabb lépése a partnerei klímavédelmi törekvéseinek támogatásában a közelmúltban bemutatott Zeigo Activate nevű megoldás. Az előfizetéses modellben elérhető szoftver mint szolgáltatás (Saas – Software as a Service) eszköz révén a vállalat partnerei kiszámíthatják, mérhetik és elemezhetik a szén-dioxid-kibocsátást, majd pontos, elérhető dekarbonizációs célokat tűzhetnek ki, és személyre szabott stratégiát dolgozhatnak ki a fenntarthatóság javítására – teszik hozzá.