Az új túrakupét a V6 Nettuno motorral szerelték fel, jelenleg két változatban kapható: a 490 lóerős Modena, és a valaha volt legerősebb modellvariáció, a550 lóerős GT Trofeo. A Wallis Motor ígérete szerint hamarosan rendelhető lesz hazánkban is a Maserati első 100 százalékban elektromos modellje, a 760 lóerős GT Folgore is.
A sportos túrakupék sorozata 75 évvel ezelőtt kezdődött a Maserati A6-tal, amelynek utódját, a GranTurismót tavaly októberben mutatta be az olasz luxusautó-márka.
A KIOSK Budapest előtti téren rendezett exkluzív bemutató eseményen a hazánkban most debütáló GranTurismo Trofeo mellett helyett kapott egy, a Párizsi Nemzetközi Autófesztiválon 2021 legszebb szuperautójának választott MC20-as és a Kaáli Autó-Motor Múzeum felajánlásából egy igazi ritkaságnak számító, 1975-ös Maserati Merak is.
Az eseményen Mátrabérci Sándor, a Wallis Motor ügyvezető igazgatójának köszöntője után Nagy F. Béla, a Maserati üzletág-vezetője mutatta be a GranTourismo legfontosabb paramétereit és a Stellantis autóipari konszern jövőbeli elképzeléseit a modell kapcsán.
A szakember kiemelte, hogy az új GT a sportautókra jellemző nagy teljesítményt ötvözi a hosszú utakra is alkalmas kényelemmel, mind az erőteljes belsőégésű motorral szerelt változatokban, mind pedig a leginnovatívabb, 100 százalékban elektromos megoldásokkal szerelt modellverzióban.
Már több példányt eladtak itthon is belőlük
Az új kupét a forradalmi V6 Nettuno motorral szerelték fel, amely két változatban kapható: a Modena modellverzió a 490 lóerős, 3,0 literes V6 Nettuno Twin Turbóval szerelt; a csúcsverzió Trofeo pedig 550 lóerős és 8 fokozatú automata sebességváltóval van szerelve. E két modellváltozat már itthon is elérhető a rajongók számára, sőt a Wallis Maserati üzletág-vezetője szerint már több példányt is rendeletek belőlük, ezek hamarosan átadásra kerülnek új tulajdonosaiknak.
Mindemellett – várhatóan még az idén – a modell itthon is választható lesz 100 százalékban elektromos akkumulátor-alapú hajtáslánccal is: ez a GranTurismo Folgore, amelynek rendszere egy 800 voltos technológián alapul, és a Formula E-ből származó legkorszerűbb műszaki megoldásokkal lett kifejlesztve.