A használt kocsik iránti kereslet várhatóan 2023-ban sem enyhül a magyarországi autópiacon – ismerteti a Das WeltAutó az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Az országos kereskedői hálózattal rendelkező cég értékesítési igazgatója, Tóth Péter szerint az új autó szegmens továbbra is a hosszabb szállítási időkkel küzd, és ez a használt járművek felé fordítja a vevői érdeklődést. Az utánpótlás beszerzése azonban változatlanul korlátozott – mutatott rá -, így a használt autók árának csökkenése nem várható a közeljövőben.
Az értékesítési igazgató összegzése szerint a használt piac számára a tavalyi év erősen indult, majd a februárban kirobbanó háború hatására márciusban és áprilisban visszaesett az érdeklődés. A háború azonban hatással volt az új autók kiszállítási idejére, ami újból a használt autók irányába terelte a figyelmet, így szűkülni kezdett a kínálat, és emelkedésnek indultak az árak.
A kereslet és a kínálat az év végére egyenlítődött ki. A lendület mérséklődésében Tóth Péter szerint szerepet játszott, hogy érzékelhetően csökkent a finanszírozási kedv: amíg az év elején minden második szerződéshez finanszírozás is kapcsolódott, addig az év végére 30 százalékosra csökkent ez az arány.
A Datahouse adatait idézve kiemelte, hogy 830 ezer átírással újabb rekordév született 2022-ben, bár mindössze 1,2 százalékos volt a növekedés az előző évhez képest. Az összértékesítésből a használtautó-kereskedők 213 ezer eladott autóval, 25 százalékos részesedéssel zártak.
A Das WeltAuto 2022-ben 6278 autót értékesített országos hálózatában, míg egy évvel korábban ez a szám 7442 volt – ismertette.
A hazai átírásoknál közel 50 százalékban az alsó-középkategóriás és a kisméretű autók domináltak. A legkeresettebb márka ezúttal is az Opel, a Volkswagen és a Suzuki volt.
A Das WeltAuto tapasztalatai szerint Magyarországon továbbra sem csökken a dízel autók iránti kereslet, az elszálló üzemanyagköltségek miatt pedig egyre többen keresték az alternatív hajtású modelleket.
Fotó: Jonathan Borba/unsplash.com