Pár napja nyílt meg az ajánlási lehetőség, de már több mint negyven specialistát jelöltek arra a listára, amely a legjobb hazai brand és trade marketing managereket rangsorolja. Két reklámszakember – Vaszary Ádám és Nagy Márton – fejéből pattant ki az ötlet, de széles ágazati összefogásban valósul meg a Signature 40, amely a senior döntéshozói szint alatt dolgozó marketingesekre, a márkák ágenseire irányítja a reflektort.
A marketing szakembereket elismerő toplisták és díjak többnyire a nagyvállalati felsővezetőket értékelik. Viszont minden sikeres marketingkommunikációs kampány mögött ott áll egy operatív szakember: projektmenedzser, brand manager, trade marketing manager vagy marketer. Ők azok, akik a vállalati stratégiát és célokat a megvalósítás szintjén kezelik, mozgatják az őket kiszolgáló ügynökségi kört, őrzik-védik a márka érdekeit. Szerepüket leginkább a velük szolgáltatói oldalról kapcsolatban lévő partnercégek, ügynökségek szereplői látják – ezért is jöhetett innen az elismerés gondolata.
Reklámosok a taktikaiakért
„Mi, mint a hazai és nemzetközi reklámiparban 15+ éve dolgozó »reklámosok« régóta szívügyünknek tekintjük azon ügyféloldali szakemberek elismerésének szükségességét, akik a mindennapi operatív munkában teljesednek ki, és talán a kelleténél kevesebb reflektorfényt kap a munkájuk. Szeretnénk, ha lenne egy platform, ami azon brand managerekre és trade marketing managerekre fókuszálna, akik egy-egy sikeres kampány megvalósítása mögött, mint nélkülözhetetlen láncszem végzik a munkájukat napról napra” – mondja Nagy Márton, a Signature 40 társalapítója.
A rangsorolás olyan kritériumrendszer alapján történik, amely figyelembe veszi, hogy a jelölt milyen, a cég szempontjából hangsúlyos márkán dolgozik, mennyire elkötelezett a vállalata iránt, vagyis a karrierjét ugyanott építi-e vagy gyakran vált munkahelyet, milyen a szakmai teljesítménye, és milyen a KPI teljesülési aránya. A szempontok súlyozásáról egy szakértői testület dönt, a kritériumrendszert évről évre felülbírálja az aktuális kuratórium.
A kuratórium összetételére ezért különös gondot fordítottak az alapítók: nagyvállalati marketingvezető és elismert piackutató épp úgy ott van a grémiumban, mint a szakmai testületek – MAKSZ, MPRSZ, MMSZ – delegáltjai és az M+ Lista TOP3-ban lévő ügynökségek képviselői, tehát a marketing szakma ügyfél és szolgáltatói oldalának egyaránt megjelenik a véleménye.
A listára az ügyféloldali szereplők és reklámügynökségi client service vezetők ajánlhatnak szakembereket, saját jelentkezésre nincs lehetőség. A Signature 40 rangsora végül a független szakmai kuratórium döntése alapján áll össze.
„Nem az ügyféloldal értékeli a saját munkatársainak a teljesítményét és nem is az ügynökségi oldal díjazza a kedvenc megbízóit. Nekünk, alapítóknak két dolog az első perctől egyértelmű volt: sosem lesz profitorientált a kezdeményezés és ragaszkodunk a független, objektív, szakmai alapú rangsoroláshoz” – mondja Vaszary Ádám.
A platform augusztus 29-ig várja a javaslatokat a www.signature40.hu oldalon keresztül.
A Signature 40 szponzora a Positive Adamsky. Támogatásának köszönhetően a lista a szereplők részletes bemutatásával exkluzív, nyomtatott formában, szakmailag is kurrens kiadványként jelenik majd meg a Marketing & Media októberi számában, 28 oldalon. A platform szakmai partnere a Magyar Marketing Szövetség, amelynek éves rendezvényén, a szeptember 15-i Marketing Summiton jelentik be a listák végeredményét.