Szögi Tibor, a Makita kereskedelmi vezetője 19 éve dolgozik a patinás japán gyártónál, amely több mint száz éve készít kerti gépeket, és a fenntarthatóság egyik zászlóvivője az iparágban.
A Makita stratégiájának egyik kiemelt célja a negatív környezeti hatások csökkentése; igyekeznek hozzájárulni a karbonsemleges társadalom kialakulásához. A kertigép-választékukból fokozatosan szorították ki a benzinmotorral szerelt változatokat, miközben az akkumulátoros kertigépek választéka drasztikus mértékben bővül évről évre.
A cég egyik nagy aduja a gyors javítási és logisztikai szolgáltatás: a garanciális javításra leadott gépeket még aznap megjavítják, a 13:00-ig leadott rendeléseket másnapra szállítják.
A másik fontos dolog, amit érdemes tudni a márkáról: a környezetvédelem, környezettudatos terméktervezés iránti elkötelezettségük. A Makita környezettudatos termékekre vonatkozó koncepciói 1992-ben egy termékértékeléssel kezdődtek, majd ezt 1993-ban a Makita Globális Környezetvédelmi Chartájának kodifikációját követte. A műsorban megbeszéljük, hogyan befolyásolja ez a termékfejlesztést a gyakorlatban.
Kitérünk a logisztika szerepére is, ami most, az ellátási láncokkal kapcsolatos számtalan probléma miatt különösen aktuális. Végül, de nem utolsó sorban megismerünk néhány új fejlesztést is, amelyek révén hosszabb üzemidejű, hatékonyabban működő akkumulátoros gépek készülhetnek.
Hangoljatok este 7-kor a 90.9 Jazzy rádióra!
A műsor online is hallgatható a jazzy.hu oldalon. A korábbi adások podcast formában meghallgathatóak a Márkamonitoron.