Napi 2 millió magyar használó, és milliárdos üzlet – nem csoda, hogy rengeteg ígéretes fiatal influenszer-jelölt jelentkezett az iFaktor tehetségkutatóra. A közönségszavazatok alapján kialakuló döntőre augusztus 28-án kerül sor a MOM Sportban rendezendő iFaktor fesztiválon, ahol a legjobb tiktokkerek mellett youtuberekkel és más social média platform influenszerekkel személyesen is lehet majd találkozni.
Mindössze egyetlen hét alatt közel háromszázan jelentkeztek Magyarország első nyilvános iFaktor tehetségkutatójára, ahol hazánk jövendőbeli tiktokker sztárjait keresik. A HG Média Csoporthoz tartozó iFaktor Agency influenszer ügynökség versenyén július 18-ig az 50 legjobb bemutatkozó videóját lehet megtekinteni az ifaktor.hu weboldalon, a következő fordulókra pedig videós feladatok teljesítése után, közönség szavazatok és a verseny mentorainak ajánlásával lehet továbbjutni.
Az augusztus 16-19 közötti elődöntőbe jutásért például zenei témában, az augusztus 23-24 közti elődöntőbe duettekkel szerepelnek a továbbjutók, az augusztus 26-27 közti döntőben pedig egymásról forgat támogató videót a két legjobb. Az eredményhirdetés augusztus 28-án lesz a budapesti a MOM Sportban, ahol rengeteg ismert hazai tiktokkerrel személyesen is lehet majd találkozni és számos közönségtalálkozó, koncert és edukatív előadás is lesz a social média használatáról.
“A TikTok kétségtelenül a leggyorsabban fejlődő hazai social média platform, Magyarországon ma naponta 2 millió ember használja átlagosan az appot. Népszerűsége a hirdetők körében és nő, hiszen a márkák sokkal színesebben tudják magukat bemutatni egy-egy kevésbé reklámszagú promóciós anyaggal. A növekvő kereslet miatt keressük folyamatosan az új arcokat – mondja Juhász Katalin, a szervező iFaktor Agency vezetője. Az influenszer világot övező, növekvő érdeklődést jól mutatja, hogy a celebhíreket, érdekességeket és trendeket összegyűjtő ifaktor.hu tematikus weboldal és a naponta frissülő influenszer toplista látogatottsága robbanásszerűen nő, júniusban elérte a heti 207 000 látogatót és bekerült a TOP100 magyar portál közé.
Az influenszer média erősödő szerepét bizonyítja a dinamikusan növekvő reklámköltés is. A Kantar Hungary piackutató cég adatai szerint a tavalyi évben az influenszerpiac mérete éves szinten meghaladta az 1 milliárd forintot. Ez egyelőre csak kevesebb mint 1 százalékát teszi ki a teljes reklámpiacnak, ám a növekedés mértéke a várakozások szerint hasonló ütemű lesz, mint korábban a digitális hirdetési piac esetében volt. A hazai növekedés dinamikájával kapcsolatban is bizakodásra ad okot, hogy a világ legfejlettebb piacán, az Egyesült Államokban az influenszer marketing iparág a Mediakix adatai alapján és az Insider Intelligence szerint a tavalyelőtti 8 milliárd dollárról jövőre már 15 milliárdra nő. Az USA-ban megkérdezett vállalatok 66%-a a reklámbüdzséjük több mint 10%-át, 17%-uk pedig már a költségvetésük felét fekteti influenszer kampányokba.