Plakátsorsok címmel indít köztéri kampányt az idén 140 éves Magyar Vöröskereszt

Hírek Kiemelt

A Magyar Vöröskereszt 2021 májusában ünnepli megalakulásának 140. évfordulóját, mely alkalomból a Brightly Kommunikációs Ügynökséggel együttműködve országos plakátkampányt készítettek.

A Magyar Vöröskeresztről általában a véradások vagy az elsősegélynyújtó tanfolyamok és vizsgák szervezése jut a legtöbbek eszébe, pedig a szervezet jóval több ennél. Ezért a kerek évforduló kapcsán ezúttal a segítségnyújtó tevékenységük sokszínűségét szeretnék reflektorfénybe állítani – mégpedig az emberi sorsok ezer arcán keresztül, amelyekkel nap mint nap találkoznak a Magyar Vöröskereszt munkatársai és önkéntesei. Az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. együttműködésével megvalósuló kampány nemcsak a humanitárius szervezet 140 évét ünnepli, de megragadja az alkalmat arra is, hogy fontos társadalmi helyzetekre, problémákra világítson rá. A plakátok a Magyar Vöröskereszt főbb tevékenységeiből hatot mutatnak be: nehéz helyzetben lévő vagy bántalmazott emberek, családok segítése, hajléktalanok, fogyatékkal élők és egyedül élő idősek támogatása, katasztrófa-válaszadás, valamint baleseti elsősegélynyújtás. Az egész ország területén megjelenő plakátok különleges vizuális elemei, amelyek önmagukban is utalnak a szövegben közölt tartalomra, a fővárosban még látványosabban, 3D-ben is megjelennek jónéhány helyen.

„A 140. évforduló alkalmából szeretnénk megmutatni, hogy a mindennapokban milyen sokféleképpen tudunk segíteni a különböző hátterű vagy élethelyzetű embertársainkon, egyben felhívni a figyelmet az általunk végzett munka fontosságára és szükségességére. Szociális ellátórendszerünkkel, intézményeinkkel, szolgáltatásainkkal hosszú évtizedek óta az ország minden pontján jelen vagyunk, és támogatjuk azokat, akiknek szüksége van rá, és hozzánk fordulnak.” – nyilatkozta Somody Zoltán, a Magyar Vöröskereszt kommunikációs vezetője.

A plakátsorsok kampánnyal a Brightly célja az volt, hogy egy olyan letisztult, erős szövegekkel operáló sorozatot készítsünk, ahol a szokatlan kihelyezési mód utal magára a problémára is: így a látvány ráirányítja a figyelmet és ráerősít a mondanivalóra. Amellett, hogy fontosnak tartottuk az érzékenyítést, a járókelőket ennek a 140 éve aktív, ismert, társadalmilag hasznos és nélkülözhetetlen szervezetnek a támogatására is buzdítjuk. Az évfordulós logót egy jubileumi szlogennel is kiegészítettük: Magyar Vöröskereszt – 140 éve, egymásért.” – tette hozzá Polgár Péter, a Brightly üzletfejlesztési igazgatója.

A citylight plakátok 2021. május 1. és 31. között láthatók országszerte 140 helyen – „3D-s formában” pedig Budapest 23 pontján. Ezzel párhuzamosan a kreatív anyagok a Magyar Vöröskereszt online csatornáin is feltűnnek. A szervezet plakátokon bemutatott tevékenységei és programjai a weboldaluk online adományozási felületén (https://voroskereszt.hu/adomanyozas/) valamint a 1359-es (egy hívás 250 Ft) adományvonalon közvetlenül is támogathatók.

SOCIAL MEDIA