A praktikumot kombinálja a tiszta üzemmel a vadonatúj Toyota Proace City Electric

Hírek Kiemelt

A teljesen emissziómentesen működő, akkumulátoros elektromos hajtású Proace CITY Electric kiteljesíti a Toyota haszonjárműveinek és személyszállító modelljeinek palettáját. Az újdonság tökéletes munka- és szállítóeszköz lehet akár a nagyvárosok korlátozott behajtási zónáiban is. Az áruszállító változatok terhelhetősége a 800 kilogrammot is elérheti, és valamennyi kivitel vontathat 750 kg tömegű utánfutót is. Az új Proace City Electic erőforrását egy 136 lóerős (100 kW-os) elektromotor adja, 50 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorral, így a WLTP-ciklus szerinti hatótávolsága 260-280 km lesz. A Toyota fokozatosan vezeti be a modellt Európában, Magyarországon várhatóan az idei év végén kezdik felvenni az előrendeléseket, és az első példányok már az év első felében, késő tavasszal megérkezhetnek majd.

 

Az új Toyota Proace CITY Electric jelentősen kibővíti a Toyota Professional európai kínálatát: a tisztán elektromos hajtású személy- és áruszállító modellváltozatok különösen versenyképes ajánlatokként érkeznek a piacra. A hazánkba várhatóan jövő év elején érkező modellcsalád széles választékot kínál: a kínálatban ugyanúgy szerepel dobozos áruszállító, mint öt- és hétüléses személyszállító Verso kivitel, 4,4 vagy 4,75 m hosszú karosszéria, valamint ötszemélyes, hosszú tengelytávú Crew Cab kivitel. Az új modellcsalád a közelmúltban bemutatott Proace Electric áruszállító és Proace Verso Electric személyszállító után jelentősen megerősíti a Toyota akkumulátoros elektromos hajtású modelljeinek európai kínálatát. A Proace CITY elektromos hajtású változatai praktikum terén ugyanazt kínálják, mint a hagyományos hajtásláncú modellek, így rakterük akár 4,4 m3 is lehet, teherbírásuk pedig elérheti a 800 kilogrammot, és 750 kilogrammot is vontathatnak.

 

Komoly kereslet van az akkumulátoros elektromos személy- és áruszállítókra

A piac kiválóan teljesít, hiszen a kompakt elektromos áruszállítókra mutatkozó igény 2017 óta megduplázódott, jelenleg közel évi 20.000 darabos az értékesítés, ugyanakkor a tisztán elektromos hajtású kompakt haszonjárművek piaca négyszer olyan gyors növekedést mutat, mint az eggyel nagyobb méretkategória akkumulátoros, elektromos áruszállítóié. Az új modellek kiválóan illeszkednek a flottaüzemeltetők és a kisvállalkozások igényeihez is, akik nem csak megbízható és teherbíró járművekre vágynak, de fontos számukra, hogy a nagyvárosok egyre terjedő korlátozott behajtási zónáiban is dolgozhassanak, valamint értékrendjükben a környezet védelme is kiemelt jelentőségű.

 

A Toyota célja, hogy továbbra is az európai autópiac zöldülésének motorja legyen

A Proace CITY Electric a Toyota céljának eléréséhez is fontos: a márka 2025-re a tisztán elektromos hajtású, emissziómentes modelljeinek európai piaci részarányát 10% felettire kívánja növelni. Az újdonság fokozatosan érkezik meg az európai piacokra, értékesítése Franciaországban, Hollandiában, Norvégiában, Svájcban és az Egyesült Királyságban indul elsőként, már az idei negyedik negyedévben, Európa többi országában, így Magyarországon jövőre kezdődik meg a forgalmazása.

 

Meggyőző teljesítményt kínáló akkumulátoros elektromos hajtáslánc

A Proace CITY Electric valamennyi változatát egy az első kerekeket forgató, 136 lóerő (100 kW) teljesítményű elektromotor hajtja, az ezt tápláló akkumulátor lítiumionos szerkezetű. A hajtáslánc további elemei: integrált egyenáramú töltő/feszültségátalakító, nagyfeszültségű kapcsolórendszer, és a kihajtás áttételei. Az akkumulátort a raktér padlója alá szerelik be, így egyáltalán nem vesz el a hasznos térfogatból. Az összesen 216 akkucella 18 moduljának közös összkapacitása 50 kWh, ezzel a megcélzott WLTP-ciklus szerinti hatótávolság 260-280 km, a végsebesség pedig 135 km/óra. Power üzemmódban az állórajtos, 100 km/órás gyorsulás szintideje (kiviteltől függően) 11,2 és 11,7 másodperc közötti, és ugyanígy 8,9 valamint 9,4 másodperc közötti időt vesz igénybe a 80-ról 120 km/órára történő gyorsítás.

 

Hatékony töltési lehetőségek

A Proace CITY Electric valamennyi változatában alapfelszerelés a 7 kW teljesítményű egyfázisú fedélzeti töltő, de 11 kW-os háromfázisú is elérhető. A Type 2-es töltőkábel szintén az alapfelszereltség része valamennyi kivitelben. A 7 kW-os, egyfázisú töltés szintideje 7,5 óra, de ez már a 11 kW-os háromfázisú rendszerrel 5 órára rövidíthető, 100 kW-os egyenáramú töltéssel pedig alig 30 perc alatt 80 százalékig telíthető az akkumulátor. Az autó bal hátsó részén található töltőcsatlakozó körül LED-ek jelzik a töltés állapotát. Ha a csatlakozó fedelét kinyitjuk és csatlakoztatjuk a töltőkábelt, fehér fény jelzi, hogy az autó töltésre kész. Töltés közben ez a fény zöld villogásra vált, és folyamatos zöld fény jelzi, ha a töltés kész. A piros a hibajelzés, az időzített töltést pedig kék világítás jelzi.

 

Az akkumulátor hűtése

A hűtés és a fűtés az akkumulátor teljesítményleadása és a hosszú hatótáv szempontjából is különösen fontos. A Proace CITY Electric akkujának hűtőrendszerében glikoltartalmú hűtőközeg kering, amely egy, a rendszerbe beépített elektromos fűtőelem segítségével a telep melegítésére is alkalmas. Így az akkumulátor töltése is felgyorsítható, ugyanakkor a rendszer működési határai jelentősen kitágíthatók, jelen esetben -40 és +55 ˚C a használat két külső hőmérsékleti szélsőértéke.

 

E-toggle és üzemmód-kapcsoló

A középkonzolon, ahol a hagyományos hajtásláncú változatokban a sebességváltó választókarja található, a Proace CITY Electric modellekben az e-toggle kapcsolót találjuk. Ennek négy állása van: Park, Drive (előremenet), Neutral (üres) és Reverse (hátramenet). A B gombbal megnövelhető a motorfékhatás, és vele a lassításkori akkutöltés mértéke is. Az e-toggle melletti menetdinamikai kapcsolóval Eco, Normal és Power üzemmód állítható be. A motor teljesítmény- és nyomatékleadása a beállított módtól függ, sőt Power és Eco állásban a gázpedál karakterisztikája is megváltozik. Power beállításban a csúcsteljesítmény 136 lóerő, az elérhető forgatónyomatéki maximum pedig 260 Nm. Normal üzemmódban 109 lóerő és 210 Nm a csúcs, a különösen nehéz terhek szállításakor ajánlott Eco üzemmódban 82 lóerő és 180 Nm mozgósítható a hajtásból. Az elektromos rögzítőfék szintén az alapfelszerelés része valamennyi modellben.

 

Hibátlan praktikum

Az akkumulátoros elektromos hajtás megjelenésével egyáltalán nem csorbultak a Proace CITY Electric praktikus értékei. A Smart Cargo rendszerrel felszerelt modellek maximális raktérfogata 4,4 köbméter, ezekben a változatokban az első utasülés támlájának lehajtásával nyerhető még több raktér. Az alapkivitel (L1) maximális teherbírása 800, a hosszú tengelytávúé (L2) 750 kg, miközben mindkét változat vontatókapacitása 750 kg. Az áruszállító kivitelek két- és háromüléses kialakítással is elérhetők, a Verso változatok pedig mindkét tengelytávval kaphatók hét- és ötöléses utastérrel is. A csak hosszú tengelytávval készülő Crew Cab modell ötszemélyes.

 

Felszereltség és modellváltozatok

A Proace CITY Electric felszereltségi változatai ugyanazok, amelyekkel a hagyományos hajtásláncú Proace CITY modellek is elérhetők, mind áruszállító, mind pedig személyszállító (Verso) kivitelben. Az áruszállító kivitel két felszereltséggel választható; a belépő szint sallangmentes munkaeszköz, így a praktikumot és az olcsó üzemeltethetőséget állítja a középpontba. A magasabb felszereltségi szintű kivitelben az alapfelszereltség része az oldalsó tolóajtó, a nagyobb, 16 colos acél keréktárcsa-készlet (dísztárcsákkal), és Smart Cargo raktérbővítő rendszer is. A Proace CITY Verso Electric kínálata a Proace CITY modellekhez igazodik, így Combi, Shuttle, Family és Family+ változatban elérhető. A csúcsot jelentő Family+ kivitelhez színes head-up kijelző, navigációs rendszer és 17 colos könnyűfém keréktárcsák is tartoznak. Az e-toggle és az üzemmód-kapcsoló mellett valamennyi modellhez kifejezetten az elektromos autózást segítő kiegészítők is járnak. Ilyenek például a 10 colos TFT kijelzőn megjeleníthető akkukapacitás-értékek és fogyasztási adatok, a MyT appon keresztül pedig további kapcsolt szolgáltatások is elérhetők. Ilyen a hűtő-fűtő rendszer távműködtetése (és ezzel az autó előkondicionálása még indulás előtt), az akku állapotának lekérdezése, a töltés távirányítása és a töltés időzítése is.

 

Gazdag biztonsági felszereltség és vezetősegítő rendszerek

A Proace CITY Electric áruszállító és személyszállító változataihoz elérhetők a kategóriában élen álló Toyota Safety Sense csomag biztonsági felszerelései. Ilyen például az aktív (ütközés után is működő) automata vészfékrendszer, a sávtartó asszisztens, az intelligens (sebességhatárokhoz igazodó) jelzőtábla-felismerő rendszer, az éberség figyelmeztető, a vontatmánystabilitást szabályozó rendszer, az automatikus távfényszabályozás, a holttérfigyelő, valamint az emelkedőn való elindulást és a lejtmeneti sebességtartást is segítő menetszabályozó elektronika (Advanced Grip Control). Az elérhető felszerelések listáján természetesen megtalálható a parkolóradar éppúgy, mint a tolatókamera, vagy az áruszállító kivitelekhez elérhető, madártávlati kép közvetítésére is alkalmas, 180 fokos látószögű, az autó közvetlen környezetének felmérésében segítő Visiopark rendszer.

SOCIAL MEDIA