A Toyota idén is elképesztő összegeket költ fejlesztésre

Hírek Kiemelt

Közismert, hogy a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert Toyota még az autóiparban is kimagasló összeget fordít éves szinten a kutatási és fejlesztési költségekre, nem véletlen, hogy rendre a Lexus prémium autómárkát is jegyző japán autógyártó jegyzi be a legtöbb szabadalmat minden évben. Ennek természetesen meg is van az eredménye, a Toyota ugyanis vezető fejlesztőnek számít a részben vagy teljesen elektromos meghajtások területén épp úgy, mint a robotikai fejlesztések, vagy épp az önvezető technológiák fejlesztése tekintetében. A koronavírus okozta gazdasági lassulás nem befolyásolta a vállalat fejlesztési stratégiáját: a 2020 áprilisától 2021 márciusáig tartó üzleti évben 9,565 milliárd eurót szán K+F területre a Toyota, ami 10%-al nagyobb összeg, mint a most véget ért üzleti évben.

A Lexus luxusautómárkát is jegyző Toyota az elmúlt években folyamatosan növelte a fejlesztésre szánt költségvetését, az erre a területre hagyományosan a legtöbbet áldozó autógyártó ugyanis ebben látja a biztosítékát annak, hogy sikerrel vegye a részben vagy teljesen elektromos meghajtások és az egyre fejlettebb önvezető technológiák mind szélesebb körű térnyerésének köszönhetően gyökeresen átalakuló iparági környezet jelentette kihívásokat.

A Toyota K+F költségvetése két éve még éves 8,2 milliárd euró volt, ez tavaly közel 8,7 milliárd euróra nőtt, idén pedig közel 9,6 milliárd eurót tervez elkölteni erre a területre a vállalat. Ezzel a Toyota a 2018/2019-es és a 2019/2020-as japán üzleti évben is  árbevételének 3,5%-át és nyereségének 42,5%-át fordította fejlesztésekre, a most áprilisban elkezdődött 2020/2021-es üzleti évben ugyanakkor az autógyártó várakozásai szerint K+F költések aránya a tervezett éves bevételek 4.6%-ára és a várt éves profit 220%-ára nő majd.

Ez jól mutatja a Toyota elkötelezettségét a fejlesztések ütemének fenntartása mellett: a japán autógyártó egy olyan évben is 10%-al növeli a K+F tevékenységre fordított költségvetését, amikor nyeresége a koronavírus hatására akár 80%-al is csökkenhet a koronavírus hatásai miatt. Mindez természetesen jelzi azt is, hogy a Toyota egy esetleges rövidtávú negatív piaci hatás miatt nem változtat fejlesztés alapú stratégiai elképzelésein, amelynek a környezetbarát meghajtások és az önvezető technológiák fejlesztése jelentik a legfontosabb pilléreit.

SOCIAL MEDIA