Suri Imre: „Aki az elsők között lép, az előnyt szerezhet a versenytársakkal szemben”

Hírek Kiemelt

A Márkamonitor Koronavírus Krónika címmel kisinterjú-sorozatot indított. A legkülönbözőbb szektorokban dolgozó kollégákat kérdezzük arról, hogyan érintette a cégét és az iparágát a pandémia, és ő maga milyen tanulságokat vont le az elmúlt hetek mindent felforgató eseményeiből. Pillanatképek a koronavírus-járvány idejéből.  Mai beszélgetőpartnerünk Suri Imre DJ, műsorvezető, a Magyar Jazz Rádió Kft. ügyvezetője.

 

A gazdasági válságok első vesztese rendszerint a reklámpiac, a márkatulajdonosok elsőként a marketingköltéseiket vágják vissza. Milyen állapotban van most a rádiós piac?

Április hónapban drámai helyzetbe került, mert nem hogy új reklámok nem jöttek, de még meglévő kampányokat is visszamondtak. Mióta a kormány elrendelte a karantén enyhítését és a gazdaság beindítását, azóta megmozdult a piac, és többen is elindultak a hirdetésekkel. Valószínű, hogy aki az elsők között lép, az előnyt szerezhet a versenytársakkal szemben.

 

Hogyan reagál a helyzetre az általad irányított Jazzy és a Klasszik rádió? Tűzoltás folyik, vagy alakul már a terv, amiből a kilábalás, a jövőépítés megvalósítható? Lehet rádiókat otthonról működtetni?

Az első időszakban mi is válságmenedzselést folytattunk. Újra terveztük a büdzsét, bevezettük a home office-t, és újragondoltuk a feladatainkat is. Szerencsére munkatársaink megértették, hogy egy változó helyzetben mindannyiunknak változni és változtatni kell, így ez nem okozott gondot. Az első hónap tűzoltása után már egy új stratégia mentén alakítjuk a rádiókat, reagálva a megváltozott körülményekre. Jelenleg pedig már egy új kampányon dolgozunk, mert előre nézünk, és  hiszünk abban, hogy a megváltozott világban is szükség van olyan prémium felületekre, mint a Jazzy és a Klasszik rádiók.

 

A média szenved, a rendezvények viszont teljesen megszűntek, a hétvégi bulik helyett ott a tévé meg a pizsama. Ismeretségi körödben rengeteg a zenész, énekes, DJ, és persze az őket segítő háttéremberek. Mik a személyes tapasztalataid, hogyan élik meg ezeket a heteket, sőt lassan hónapokat?

Sajnos rosszul. Mióta nagyjából 15-20 éve összeomlott a hanglemezpiac, a művészeknek a színpad lett a fő bevételi forrása. Amikor pedig egyszerre minden anyagi forrás megszűnik, akkor olyan helyzetbe kerülsz, amit korábban elképzelni sem tudtál. A most zajló média üzengetés arról, hogy kinek illik felvenni állami segítséget vagy kinek nem, nem vet jó fényt a szakmára.

 

Szerinted mikor éledhet fel a buli- és fesztiválpiac? Milyen lesz az „új normalitás”? Lehet a szórakozóhelyeken másfél méter távolságot tartani?

Meg kell különböztetni Budapestet és vidéket. Valószínűleg előbb vidéken indul be az élet, a fővárosban pedig majd csak később. Hogy mi és mennyire fog megváltozni, arra nehéz bármit is jósolni, mert a korosztályok is másképp állnak a problémákhoz, és persze az egyének sem egyformán reagálnak. Nem tudom, hogy létezik-e olyan beltéri rendezvény, ahol lehet tartani a másfél méteres távolságot.

 

Te magad hogyan élted át az elmúlt heteket? Mi az, amit másként látsz, másként csinálsz, mint korábban?

Nehéz erre válaszolnom, mert ez egy folyamat és még most folyamatosan változunk reagálva a helyzetre. A megszorító intézkedések visszavették a szabadságunkat. Talán ez a legfontosabb. Ezt a legnehezebb megemészteni. Ezért aztán ez felértékelődött bennem. Hiányoznak a barátok és főleg az élmények. Ezért már most keresem azokat a lehetőségeket, amelyekben megint feltöltődhetek.

 

Szakács László főszerkesztő

SOCIAL MEDIA