Moa Hoff svéd illusztrátor-grafikussal együttműködésben készítette el a Fjällräven az idei, limitált számban elérhető Kånken Art hátizsákok új kollekcióját. A különleges táskák utáni bevételt idén is jó célra fordítják, és a befolyt összeggel a természet megóvásáért létrejött kezdeményezéseket támogatják az Arctic Fox Initiative-en keresztül.
Az 1978 óta elérhető, a mai napig változatlan, letisztult vonalvezetésű Kånken táskát eredetileg a svéd iskolások számára tervezték. Mára már meghódították a világot, és több millió ember hordja világszerte, minden korosztályból. A Kånken hátizsákok szinte minden alkalomhoz passzolnak: iskolába, mindennapokra, rövidebb erdei kirándulásokra. 2017-ben a Svéd Képzőművészeti és Design Társaság (Swedish Society of Arts and Crafts) védett művészeti alkotásnak nyilvánította az ikonikus darabot. A Fjällräven ekkor mutatta be a Kånken Art táskák első kiadását, amellyel a kreativitást és az önkifejezés szabadságát támogatják.
A 2020-as Kånken Art hátizsákok megtervezéséhez a Fjällraven Moa Hoff svéd illusztrátor-grafikust kérte fel a közös munkára. „Mindig is szerettem a természetet, a gyerekkoromat természetközeli környezetben töltöttem, naphosszat a bogarakat és ebihalakat figyeltem, és hosszú ideig úgy gondoltam, a fáknak van egy titkos életük. Az új Kånken Art tervezésekor ezek a gyermekkori emlékek vezéreltek. A fényekhez, ragyogó színekhez, és a göcsörtös hegyi nyírfákhoz fűződő érzéseim inspiráltak” – mondta el Moa Hoff. Az új kollekcióban, mely 2020. július 15-től lesz elérhető, a népszerű hátizsák és mini táska mellett a tolltartó, pénztárca, laptoptáska, kártyatartó és neszesszer egyaránt megtalálható.
A Fjällräven Arctic Fox Initiative egy innovatív kezdeményezés, mely a természet megóvását célzó nonprofit projekteknek nyújt anyagi támogatást. Különlegessége, hogy világszerte bárki jelentkezhet egy olyan kidolgozott ötlettel, amely hozzájárul a természeti kincsek megőrzéséhez. Csakúgy, mint az előző években, a cég az új limitált kiadású Kånken Art hátizsákok eladásából származó bevétel egy részét ezen ötletek megvalósítására fordítja. 2020-ban a svéd márka ismét három kiemelkedő kezdeményezést támogat, a jelentkezéseket pedig május 30-ig várják a projekt honlapján keresztül.