Kezdődik a foci vébé – kipakolták az Extreme Digitalnt
A ma délután elindut futball-világbajnokságot megelőző hetekben az Extreme Digitalkétszer annyi tévét adott el egy átlagos időszakhoz képest, de az 55 colos tévék körében három-négyszeres a növekedés. A legjobban az ultra-HD okostévék hasítanak, de népszerű a mobil és a tévé kapcsolatát biztosító Chromecast és a különböző hangprojektorok is.
Ahogy minden évben, amikor olimpiát vagy futball-világbajnokságot rendeznek, jelentősen megugrik az eladott tévékészülékek száma az Extreme Digitalnál. Az idén összességében duplaannyi készülék fogyott május második felétől június közepéig, mint egy átlagos időszakban.
A legnagyobb népszerűségnek a vb előtt az 55 colos készülékek örvendenek, ezekből három-négyszer annyi fogyott, mint egy átlagos időszakban – ezek a készülékek már mind ultra-HD felbontásúak, és okosfunkcióval felszereltek. Érdekesség, hogy hitelre ugyanúgy csak a vevők 10 százaléka vásárol tévét, mint a normál időszakok alatt.
Az Extreme Digitalnál jobban fogynak az ultra-HD tévék
Míg a magyar piacon eladott tévék nagyjából fele ultra-HD felbontású, negyede full-HD-s és negyede HD felbontású (tehát 8,2 millió, 2,1 millió, vagy 1 millió képpontot megjeleníteni képes) típus, az Extreme Digitalnál a foci-vb előtt 60% volt az ultra-HD típusok aránya.
Hasonlóan felülreprezáltak az okostévék is, amelyek most az eladások 75%-át teszik ki, szemben a hazai piac 60%-os átlagával.
Jelenleg a legtöbb eladott tévé LCD technológiát használ, az OLED modellek magasabb áruk miatt egyelőre csak néhány százalékát teszik ki az összeladásoknak. Ugyanakkor ez a trend a közeli jövőben változhat, hiszen már 500 ezer forintos ár alatt elérhetők 55 colos OLED televíziók, illetve hasonló méretű QLED tévék, míg egy felső kategóriás LCD-tévét kevesebb mint feleennyiért haza lehet vinni. Az idén több olyan márka (többek közt a Hitachi, a Hyundai, a Sharp és a JVC) tévéi váltak elérhetővé itthon, amelyek korábban nem voltak kaphatók: miután e márkák mögött nincs a nagyobb brandekéhez hasonló marketingkampány, leginkább kedvező árukkal hódítanak.
A vébére okosítja tévéjét a magyar
Míg az online funkciókat is kínáló Blu-ray-lejátszókat már szinte senki sem keresi, az olyan tévéokosító eszközöket, mint az Apple TV vagy a Google Chromecast, nagyon sokan keresik, a vásárlók fele ráadásul már ultra-HD-s tévéjével kompatibilis változatot vesz ezekből, a maradék pedig full-HD-set.
A legnépszerűbb tévékiegészítőnek a különböző állványok és rögzítők számítanak, de gyakori, hogy a vásárlás után néhány héttel hangprojektort rendelnek a készülékhez, hogy javítsák a hangzását. Ezek a kiegészítők azért lettek népszerűek, mert kompakt kivitelük révén könnyebb elhelyezni őket a lakásban a sok hangszórós házimozi-rendszereknél. Egy egyszerűbb hangprojektor már 20 ezer forint körül elérhető, a komolyabb házimozis hangzást nyújtó típusok azonban 60-70 ezer forintba kerülnek.