Az év vége közeledtével szeretünk lelassulni, elcsendesedni. A karácsonyi időszakban fontosnak tartjuk, hogy figyeljünk egymásra és a környezetünkre, s jellemzően ekkor adományozunk a legtöbbet. De kinek adjunk? Mit adjunk? Hol van a legjobb helyen az adományunk? A Miutcánk közösségfejlesztő alkalmazás friss kutatásában ezekre a kérdésekre is kereste a választ. Ezzel párhuzamosan egy óriásplakát-kampánnyal az elesettekre, egyedülállókra szeretné felhívni a figyelmet, ezért együttműködést kötött a világ vezető outdoor média vállalatával, a JCDecaux Hungary-vel, valamint a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal.
Talán nem is gondolunk bele, de karácsonykor nem csak pénzadománnyal, hanem figyelmünkkel, társaságunkkal is sokat segíthetünk olyanokon, akik egyedül vannak. A Miutcánk közösségfejlesztő alkalmazás szeretne rámutatni, hogy bár lehet nem is tudunk róla,a közvetlen környezetünkben is lehetnek olyanok, akik magányosan töltik az ünnepeket. Ennek kapcsán és az ilyen irányú érzékenységet vizsgálva a több mint 50 ezres felhasználói körében a platform kutatást készített.
A kitöltők több mint háromnegyede szívesen ajánlana fel kisebb-nagyobb értékű adományt a közelében élő rászorulóknak az ünnepek során. A válaszadók alig harmada jelezte, hogy nem szeretné, ha az ünnepek alatt egy szomszédja meglátogatná, ellenben ötből egy ember kifejezetten örülne egy ilyen gesztusnak. A legtöbben viszont már attól is jobb kedvűek lennének, ha az egymás mellett élők a folyosón összefutva egy kicsit megállnának, és kellemes ünnepeket kívánnának egymásnak.
A Miutcánk szeretné felhívni a figyelmet az elesettekre, egyedülállókra, hogy az év végi ünnepek alatt minél kevesebben maradjanak egyedül. Ennek keretében a főváros legforgalmasabb helyein citylight plakátok sora jelenik meg, amelyek figyelmességre, empátiára buzdítják az embereket. Ennek érdekében az alkalmazás együttműködést kötött a világ vezető outdoor média vállalatával, a JCDecaux Hungary-vel. valamint a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal.
December 16-tól kezdődően Budapest legforgalmasabb helyein citylight plakátok jelennek meg, „ÉRJÜK EL EGYÜTT, HOGY IDÉN SENKINEK SE KELLJEN EGYEDÜL KARÁCSONYOZNI!” felhívással. A kampány célja, hogy legyünk nagyobb empátiával az elesettek és a nehéz helyzetben lévők irányába, akik akár a szomszédunkban is élhetnek. Számukra különösen nagy örömet okozhat egy apró figyelmesség, egy jó szó, s már ettől is érezhetik, hogy figyelnek rájuk.
„A család szerepe, a meleg, szerető légkör fontos minden ember életében, amely különösen igaz a karácsonyi ünnepek alatt. A JCDecaux szívesen működik együtt feltörekvő, sikeres startupokkal, akik számára szintén fontos az élhetőbb közösségek, városok kialakítása.” – mondta Szelei Szilárd társ-vezérigazgató.
„Az emberi kapcsolatokat nem pótolhatjuk tárgyakkal, ajándékokkal. Értenünk kell, hogy a legnagyobb lehetőséget az ember számára a másik ember jelenti. A Miutcánk applikációval közös kampányban arra hívjuk a jó szándékú embereket, egy kicsit több figyelemmel forduljanak a környezetükben élő emberek felé, ha pedig szeretnének rendszeresen segíteni, akkor önkéntes szolgálattal vállaljanak közösséget a rászoruló emberekkel” – közölte a Magyar Máltai Szeretetszolgálat.
„Ha idén karácsonykor csak annyival segíthetünk, hogy átkopogunk egy szomszédunkhoz, akiről tudjuk, hogy egyedül él, tegyük meg. Ha csak egy tál süteményt tudunk felajánlani, vigyük el számára. Tegyünk azért, hogy idén senki ne legyen egyedül karácsonykor!” – fejtette ki Cseh Norbert, a Miutcánk társtulajdonosa.