A Cápák Hete július 29-én, hétfő este hatalmas cápákkal és gigantikus harapásokkal tér vissza a képernyőre. A nézők augusztus 4-ig kísérhetik nyomon a cápavilág történéseit. Az ez évi Cápák Hete heti 20 órát meghaladó műsoridejével, valamint uszonyokban gazdag felhozatalával teljesen úttörőnek számító cápás történeteket fog magával hozni, betekintést engedve eme csodálatos élőlények rejtélyes világába.
Miután a Cápák Hete 30. évfordulója alkalmából láthattuk Shaqot cápát szelídíteni, azt gondolhatnánk, hogy mindezt már nem lehet felülmúlni, azonban 2019 is tartogat még érdekességeket. Idén Robb Riggle utolsó merülésének lehetünk tanúi, aki celeb barátaival együtt egy utolsó “cápatúrára” indul.
A Discovery Channel folytatja együttműködését a világszinten is nagy elismertségnek örvendő tengerbiológusokkal, valamint tudományos szervezetekkel, hogy egy vadonatúj és egyben innovatív cápakutató technológiát hozzanak el a műsorba, betekintést engedve a világ legegyedibb cápafajainak életébe. A 2019-ES Cápák Hete az óceán mélyére kalauzolja el a nézőket, kísérletet téve a “Deep Blue” nevet viselő óriáscápa megtalálására. Az expedíció során bevetik az első drón-húzta csalit, valamint tesztelik a cápakutatás legizgalmasabb csúcstechnológiáit is.
A Discovery egyetlen cáparajongót sem fog magára hagyni: a nézőknek lehetőségük nyílik a digitális és közösségi média platformokon is figyelemmel kísérni a történeseket. A cápaszakértőkkel, valamint a nonprofit szervezetekkel kötött új megállapodás értelmében egy 360-as multiplatform szolgáltatja majd az élményt, lerántva a leplet a legújabb cápa felfedezésekről, és az egész világot foglalkoztató cápatémákról.
Ebben az évben az Oceana és a Discovery összefognak, hogy a globális cápauszony-kereskedelem fenyegetettségében élő cápák segítségére siessenek, amely évente 73 millió cápát érint. A brutalitással elkövetett állatkínzás elleni küzdelem mellé állnak olyan nagy márkák is, amelyek pénzügyi segítséget nyújtanak az Oceanának kampányai finanszírozásához. Mi több, olyan edukációs jellegű tartalmakat készítenek a rajongók számára, amelyekkel megindokolják, miért van szükség cápákra. A Discovery idén is együttműködik az Oceanaval, hogy közös erővel megtisztítsák a strandokat, és a belföldi víziutakat. Évente ugyanis több mint 8 millió tonna műanyag kerül az óceánba. Az Oceana világszerte azon dolgozik, hogy 2030-ra megállítsa a műanyag óceánba való áramlását, valamint szeretné megalapítani a világ legnagyobb önkéntes összefogását “International Coastal Cleanup” néven. Ezen a linken megtalálhatod a lakóhelyedhez legközelebb lévő “óceántisztító” kezdeményezéseket: www.signuptocleanup.org
Múlt évben a Cápák Hete 30. évfordulója óriási nézettségi adatokat produkált: egy nap átlagosan 34,9 millió néző követte a Cápák Hete műsorait..
A Cápák Hete alatt a Discovery Channel volt az elsőszámú csatorna – maga mögé utasítva a műsorszóró csatornákat a 18-49 év közötti férfinézők esetében, továbbá a 25-54 év közöttiek és a 18-49 évesek körében is a negyedik legmagasabb pontszámra értékelt műsor lett. Ráadásul a 2018-as Cápák Hetének különböző platformokon is sikerült mozgósítania a rajongókat: 48 millió felhasználót értek el Facebookon, illetve Instagramon.
Egy kis előzetes borzongás: