#kösziadalt címen kampányt indít az Artisjus. A dalszerzők szerepét hangsúlyozó kampány részeként október 12-t a Dalszerzők Napjává nyilvánítják. Ekkor számos zenei klubban az előadók és a közönség együtt ünnepli a dalszerzőket. A kampány kisfilmjeiben olyan előadók vállaltak szerepet, mint Péterfy Bori, Radics Gigi, Freddie és a Margaret Island zenekar. A kampány elsősorban az online médiában és közösségi felületeken zajlik.
A dalszerzők sok esetben háttérbe szorulnak az előadók mögött. A nagyközönség ismeri és szereti az előadókat, de általában nem sokat tudnak azokról a szerzőkről, akik alkotómunkájukkal létrehozzák a zeneszámokat. A hazai szerzőket tömörítő Artisjus egyik legfontosabb küldetése, hogy a szerzők képviselete révén támogassa, hogy minél több új zene születhessen. Ennek egyik fontos eleme, hogy a nagyközönség jobban megismerhesse a szerzőket, illetve a munkájukat.
#kösziadalt
A tavaly elindult kommunikáció folytatásaként idén #kösziadalt címen indul a kampány, amely mindenkit arra buzdít, hogy köszönjük meg a szerzőknek kedvenc dalainkat. A kampányt az Artisjus kommunikációs ügynöksége, a Próbakő Kommunikáció készítette. A kampányfilmekben Péterfy Bori, Radics Gigi, Freddie és a Margaret Island zenekar tagjai mondanak köszönetet egy-egy jól ismert daluk szövegírójának: Tariska Szabolcsnak (Hajolj bele a hajamba!), Molnár Tamásnak (Budapest, szerelem), Csarnai Borinak (Pioneer) és Hujber Szabolcsnak (Eső). A kisfilmek a 235 Productions-nél készültek, a rendező miki357. A kampány fotózását Szécsi István végezte.
A kampány online felületeken és a közösségi médiában zajlik. A kommunikáció központi eleme a www.kosziadalt.hu weboldal, ahol a filmeken kívül található egy kvíz, amellyel mindenki tesztelheti könnyűzenei ismereteit, illetve megtalálhatók a #kösziadalt hashtaggel ellátott Instagram posztok, valamint egyéb adatok és háttérinformációk.
Dalszerzők Napja
A kampány részeként október 12-t a Dalszerzők Napjává nyilvánítják. Ehhez a dátumhoz igazítva születtek influencer posztok és klipek, ezen a napon volt a négy kisfilmből készült közös klip online premierje, és főként ekkor várták a rajongók #kösziadalt posztjait. Számos szórakozóhely és klub kapcsolódott be a kampányba, ezek listája szintén megtalálható a weboldalon.