A TOYOTA GAZOO Racing Le Mans-győztes, Fernando Alonsóval kiegészült csapata kétségkívül mindent megtesz majd a hétvégén Japánban azért, hogy a hazai rajongóknak legyen mit ünnepelni a Fuji 6 órás versenyen, ami egyben a 2018–2019-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) negyedik fordulója is. A csapat eddig hat alkalomból ötször aratott diadalt hazai pályán, amióta 2012-ben visszatért a hosszútávú versenyzés világába. Az augusztusi Silverstone-i csalódást követően mindenre készek, hogy megszerezzék a csapat harmadik kettős győzelmét a Fuji Speedway pályán, tovább növelve ezzel előnyüket a bajnokságban.
A Le Mans-győztes TOYOTA szereplésére nagy létszámú közönséget várnak a Fuji Speedway pályára, ami a Fuji hegy lábánál fekszik. A versenypálya alig pár kilométerre található a Higashi-Fuji Technical Centre létesítményeitől, ahol egyébként az 1000 lóerős hibrid hajtásláncot kifejlesztették és építették. A csapat célja, hogy a hazai szurkolók előtt – akik közt számos TOYOTA-dolgozó is van – növeljék kissé megcsappant előnyüket. A Silverstone-i kettős győzelem után ugyanis a mindkét TS050 HYBRID-et diszkvalifikáló utólagos bírói döntés miatt, a Rebellion Racinggel szemben alig három pontra apadt a különbség a világbajnoki csapatversenyben. Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Fernando Alonso a 8. rajtszámú TS050 HYBRID versenyautóval továbbra is az élen állnak a pilóták mezőnyében – bár alig két pont előnnyel a 3. rajtszámú Rebellion legénysége előtt –, de igyekeznek megszerezni harmadik győzelmüket is az idényben, hogy elhúzhassanak riválisuktól. A 7. rajtszámú TS050 HYBRID-del induló Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López nagyon jól szerepeltek Silverstone-ban, és idei első győzelmükért hajtanak majd a Fuji-pályán, ahol Mike és Kamui utoljára 2016 októberében nyert versenyt. Silverstone-hoz hasonlóan mindkét legénység a nagy leszorító erejű konfigurációval szerelt TS050 HYBRID-eket használja majd az október 12-ével kezdődő hétvégén, ami pénteken két 90 perces edzéssel indul. Szombaton újabb 60 pereces edzés következik, amit a 20 perces időmérő követ majd. A hatórás futam október 14-én, helyi idő szerint vasárnap délben rajtol.
Hisatake Murata, a csapat elnöke:
„Az, ami a Silverstone-i verseny után történt, immár a múlt. Az utóbbi hetekben teljesen a Fuji versenyre koncentráltunk, ahol nagyon szeretnénk jó eredményt elérni, rajongóink és kollégáink örömére is, akik ott lesznek a pálya mellett, hogy szurkoljanak nekünk. Ez az első alkalom, hogy a csapat Japánban szerepel a Le Mansban aratott győzelem óta, ezért is lesz különleges ez a hétvége. Nagyon odatesszük magunkat ezen a futamon. Le Mans után számunkra a Fuji verseny a második legfontosabb, és természetesen újabb kettős győzelem a célunk.”
Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID):
„Nagyon szeretem a Fuji pályát, ahogy egyébként a többi pilóta is. Japán nagyszerű ország, és mivel ezen a hétvégén a TOYOTA GAZOO Racing hazai pályán szerepel, ez egy különleges futam a számunkra. Érezni lehet, hogy hatalmas elszántsággal készül a csapat, amikor Fujiba jövünk. Minden alkalommal alig várom, hogy itt lehessek. 2016-ban a 7. rajtszámú autónk győzött itt, s remélem, ismét jók leszünk, így elhozhatjuk majd a győztesnek járó serleget.”
Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID):
„Alig várom, hogy hazai pályán indulhassak. Remek érzés lesz megmutatni a TS050 HYBRID-et a japán rajongóknak. A Fuji mindig jó helyszín volt számunkra, hisz jól ismerjük a pályát, és évek óta mindig remekül szerepelünk itt: a csapatunk hat WEC futamból ötször győzött. Számomra nagyon emlékezetes maradt a 2016-os hazai győzelem. 2018-ban a legfontosabb cél a kettős győzelem a TOYOTA hazai futamán.”
José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID):
„A csapat számára Fuji a legfontosabb verseny Le Mans után. Tudjuk, hogy az egész TOYOTA-család kint lesz a pályán, mindenki eljön szurkolni. Örvendetes módon mindig jól szerepeltünk a hazai versenyünkön: tavaly kettős győzelmet arattunk, és azt reméljük, most ez ismét sikerül. De természetesen annak örülnék leginkább, ha idén a 7. rajtszámú autó érne célba első helyen. Az utóbbi két évben már annyiszor rajtoltunk pole pozícióból, hogy tényleg ideje lenne győzni is végre.”
Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID):
„Hosszú idő eltelt már Silverstone óta, szóval készen állok a hétvégi versenyre. A Fuji pálya remek a TOYOTA számára; az autónk mindig jól megy itt, ami fontos dolog, tekintettel arra, hogy ez hazai pálya a csapat számára. Emellett nagyon élvezem, hogy találkozhatom a japán rajongókkal, mert igen lelkesek és vendégszeretőek. Ettől is olyan különleges a Fuji hétvége a számunkra. Mindent megteszünk majd, hogy olyan eredményt érjünk el, amit érdemes lesz ünnepelniük.”
Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID):
„Nagyon szeretek Japánban, azon belül is a Fuji Speedway pályán versenyezni, tényleg egyike ez a kedvenceimnek. A pálya kialakítása kihívást jelent, kiváltképp a hosszútávú futamok szempontjából, ahol szinte végig kell magunkat verekedni, miközben sok időt nyerhetünk vagy éppen veszíthetünk is. Ez az én hazai futamom, de még fontosabb, hogy a TOYOTA hazai futama, úgyhogy mindig hatalmas támogatást kapunk a rajongóinktól. Olyan sok sikert értünk már el itt, hogy remélem, megismételjük, és sikerül ismét felállni a dobogó tetejére.”
Fernando Alonso (8. rajtszámú TS050 HYBRID):
„Nagyon várom már első versenyemet a TOYOTÁVAL, a Fuji pályán; ez hazai pálya a csapat számára, ezért nagyon fontos hétvége. Mindannyian nagyon motiváltak vagyunk. A Forma–1-ből ismerem a Fuji pályát, sok kellemes emlék fűz hozzá, mivel 2008-ban itt nyertem meg a Japán Nagydíjat. Szóval, tudom, milyen érzés itt a dobogó tetején állni. Remélem, ezen a hétvégén megint ott állunk majd, mert nagyon fontos lenne mindkét világbajnokság szempontjából.”