A 300 milliós globális gyártási és értékesítési számot 88 évvel és két hónappal azután sikerült elérni, hogy a Toyoda Automatic Loom Works, Ltd. autóipari termelési részlege 1935 augusztusában legyártotta a Toyota legelső autóját – a G1-es teherautót. Ez a szám magában foglalja a japán és a nemzetközi termelést is: 180,52 millió autót gyártottak Japánban és 119,6 milliót a világ többi országában a 2023. szeptember végi állapot szerint. Ennek közel egyötödét, minden idők legnagyobb darabszámban gyártott autója, a Toyota Corolla teszi ki.
„Kiichiro Toyoda azt mondta: ‘Az autógyártást mindenki együtt csinálja. Úgy gondolom, ez a 300 milliós szám a Toyota munkatársainak, beszállítóinknak és kereskedőinknek, valamint a sok más érdekelt félnek, valamint mindazoknak a kemény munkájának bizonyítéka, akik előttünk jártak. Ez a történelem nem csak akkor kezdődött, amikor megépítették az első autót. Az alapító tagok többször próbálkoztak és kudarcot vallottak, folyamatosan prototípusokat építettek, és ezen erőfeszítéseik vezettek a mai Toyotához. A Toyota idáig újra és újra szembesült a veszélyekkel. Minden alkalommal a Toyota autóit szerető vásárlók mentettek meg minket. Úgy gondolom, hogy az autók száma árulkodik ügyfeleink történeteiről, és azok az ügyfelek, akik saját történeteiken keresztül a Toyota autókat választották partnerüknek, lehetővé teszik számunkra, hogy a mai napig folytassuk az autógyártást. Ezért szívből hálás vagyok. Én is szeretem az autókat, és minden autószerető kollégánkkal együtt, egytől egyig, gondosan fogjuk folytatni az autógyártást” – fogalmaz az eredmény kapcsán Akio Toyoda, aki ma a vállalat igazgatótanácsának elnöki pozícióját tölti be.
„Szeretnék szívből köszönetet mondani a Toyota autókat választó vásárlóknak, azoknak, akik szívvel-lélekkel építettek minden egyes autót, valamint a beszállítóknak és kereskedőknek, akik gondosan szállították azokat, és minden más érdekelt félnek. Hiszem, hogy ezt a 300 millió darabos számot csak a vállalat minden munkatársának véget nem érő erőfeszítéseivel lehetett volna elérni, az alkatrész- és járműtervezéstől kezdve a gyártáson, a logisztikán, az értékesítésen át a szervizelésig, valamint mindazok munkájával, akik minden egyes lépést támogatnak. Valamennyi kollégánk számtalan kihívást győzött le. Csak az elmúlt években olyan természeti katasztrófák jöttek, mint a nagy kelet-japán földrengés, és olyan kiszámíthatatlan események, mint a tűzesetek, vagy a COVID-19 világjárvány és a chiphiány. Minden alkalommal, amikor azzal a veszéllyel szembesültünk, hogy nem tudunk autókat gyártani, mindenki együtt dolgozott a termelés helyreállításán vagy kiigazításán. A jövőben biztosak leszünk abban, hogy soha nem felejtjük el mindazokat, akik támogatták autógyártásunkat, és mindent megteszünk azért, hogy egyre jobb autókat gyártsunk, és mosolyt csaljunk az ügyfelek arcára” – teszi hozzá Koji Sato, a Toyota ügyvezető elnöke.