Hatályos: 0%-os reklámadókulcs lesz érvényben 2025. január 1-jéig
A reklám- és médiaipar képviseletében a Magyar Reklámszövetség még az ősz kezdetekor tárgyalásokat kezdeményezett a kormánnyal a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását kérve további egy évvel, 2025. január 1-ig. A sikeres egyeztetések eredményeképpen a reklámszakmát sújtó adó felfüggesztési időszakának kiterjesztése bekerült a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adótörvények módosításáról szóló előterjesztésébe. A törvényjavaslatot a Parlament múlt héten megszavazta, s a Köztársasági elnök aláírása után 2023. november 30-án a Magyar Közlönyben való közzététellel jogerőre emelkedett: a reklámadó mértéke 2024. december 31-ig továbbra is az adóalap 0%-a.
Gulyás János, az MRSZ elnöke hangsúlyozta: „Az MRSZ örömmel fogadta a törvényhozók logikus döntését, és sikernek könyveli el, hogy 2025. január 1-ig meghosszabbították a 0%-os reklámadókulcs érvényességi idejét. Mindez a nehezített pályán mozgó magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának – még ha csak újabb egy évre is -, kétségtelenül megkönnyebbülést jelent, amit az iparági véleményvezérek a különadó hatásait vitató friss felmérésünkben egyértelműen visszaigazoltak.”
Gulyás János hozzátette: „A Reklámszövetség a reklámadó koncepciójának felmerülése óta hangoztatja szakmai ellenérveit a különadóval szemben: a reklámadó visszavezetése és fennmaradása kontraproduktív, a várt gazdasági növekedés ellen hat, gátolja a gazdasági stabilitásban jelentős szerepet játszó reklámipar eredményességét. Az MRSZ ezért továbbra is azon a véleményen van, hogy hosszútávon a reklámadót végérvényesen ki kell vezetni, ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló hazai reklámipar tudja erősíteni a magyar gazdaságot.”
Photo by Kelly Sikkema on Unsplash