Mai vendégem Kaminszky Adrienne, a Reklám Világszövetség Magyarországi Tagozatának a
főtitkára, az Effie Awards Hungary projekt koordinátora.
Kaminszky Adrienne közgazdász végzetséggel került a Magyar Televízió kereskedelmi
osztályára, majd egy ügynökségi kitérő után az MTM céghez került, amely 1997-ben
elindította a TV2 csatornát. Innen váltott a Reklám Világszövetséghez, ahol a kezdetektől
egyengette a Effie díj hazai útját.
Mindenekelőtt megbeszéljük, mi is az Effie díj (akinek az angol „efficient”, azaz „hatékony”
szó jut róla az eszébe, az nagyon közel jár a megfejtéshez.) Megbeszéljük, hol, hogyan és
miért született ez a díj, hogyan alakult a története külföldön, miben különbözik a klasszikus
(kreatív) reklámversenyektől, és hogy napjainkban már hány országban díjazzák a
kampányok hatékonyságát.
Az Effie mintegy három évtizedes késéssel megérkezett Magyarországra is. Felidézzük, hogy
került ide, kik hozták be, milyen megfontolásból, milyen a hazai szervezők kapcsolata a
külföldi Effie szervezettel, hogyan vezették be a díjat a magyar piacra, és hogy milyen
fontosabb változások történtek a díj körül az elmúlt évtizedekben.
Részletesen áttekintjük a tavalyi kiírást, a verseny időbeli lefolyását, a zsűri munkáját, a
pályázati kategóriákat, és persze a nagy pillanatot, az eredményhirdetést.
Végül, de nem utolsó sorban megbeszéljük, hogyan tovább? Lesznek változások? Mikor jön
az idei kiírás, mire készüljenek a pályázók? Adrienn ad néhány praktikus tanácsot azoknak,
akik korábban nem indultak, de most már fontolgatják.