Nagy Zsolt István marketingvezető, Wienerberger Téglaipari zRt.
Mai vendégem változatos pályát futott be, dolgozott a tejiparban, az
üzemanyag-forgalmazásban, hat éve pedig a Wienerberger
marketingtevékenységét irányítja.
Először a változó építőiparról beszélgetünk: mitől, mennyiben más
egy mai tégla, cserép, mint az, amit mondjuk a rómaiak használtak
kétezer évvel ezelőtt? Miben változtak a fogyasztók? Egyáltalán,
milyen gyakran vesz az ember téglát? Hogy néz ki ezen a piacon a
„customer journey”, hogyan választunk építőanyagot? Ki a
célcsoport, kit szólít meg a marketinges?
Milyen sikerrel folyik a márkaépítés ezen a bonyolult piacon? (A
Porotherm vagy a Tondach márkákat valószínűleg az is ismeri, aki
soha nem építkezett.) Néhány konkrét példát is megnézünk a
közelmúlt kampányaiból. Áttekintjük azt is, milyenek a mai
kampányok a médiahasználat szempontjából.
Végül közelről megvizsgáljuk a következő kijelentést: „Az eladás
többet változott az elmúlt 10 évben, mint az előző 100 év alatt.” Csak
néhány hívószó abból, amit az előbbi mondat takar: informálódás,
értékesítési csatorna, terméktolerancia, online-offline, vegyes
csatorna mix.