A koronavírus-járvány megjelenése óta felértékelődött az online kapcsolattartás jelentősége, ez már tavaly karácsonykor is tapasztalható volt: az ünnepi adatforgalom akkor az előző – koronavírus-mentes – évhez képest 30%-os növekedés mutatott a Telenor hálózatán, amiben feltételezhetően a korábbinál jelentősebb arányt képviselt a távoli családtagok között indított videóhívások adatforgalma. Bár az idei évben több lehetőség kínálkozott a személyes találkozókra, óvatosságból sokan távolról köszöntötték egymást, ennek is köszönhető, hogy az előző évhez képest idén a december 24 és 26 közötti időszakban átlagosan 15%-os növekedés volt megfigyelhető a mobilnet-forgalomban.
A növekvő forgalom ellenére elmondható, hogy az ünnepek idején félre tudjuk tenni okostelefonjainkat. Az évről évre növekvő ünnepi hálózati forgalmi adatok ellenére elmondható az is, hogy az ünnepeket megelőző időszakhoz viszonyítva december 24-én csökkenés tapasztalható, mind az adat, a hang és az SMS összforgalom tekintetében. A meghitt pillanatokat követően a hálózati forgalom december 26-ára érte el az ünnepek előtti nagyságrendet. Feltételezhető, hogy a 24-én forgalmazott adatmennyiség jelentősebb arányát teszi ki a barátokkal, családok között indított online videóchat hívások forgalma, míg 25-én és 26-án egyre többen és többet neteztek, ekkor már az élmények megosztása lehet a híváskezdeményezések egyik oka, illetve a szórakozást, kikapcsolódást nyújtó streaming-szolgáltatások kaphatnak nagyobb teret.