Az Atmediával kötött megállapodást az ATV, amelynek értelmében 2019. januártól a tévés sales house értékesíti a kábelterjesztésű országos csatorna televíziós és online reklámfelületeit. A néhány hete vezetőváltáson átesett Atmedia televíziós üzletága idén a most megkötött ATV-szerződéssel bővül, míg az online portfólió év elején vált az online hirdetői piac 4–6. legnagyobbjává.
Tovább bővítette tematikus csatornáinak körét a legnagyobb csatorna portfólióval és 18–59-es nézői részesedéssel rendelkező magyar tévés kereskedőház, az Atmedia, ugyanis 2019-től a sales house értékesíti az ATV a reklámfelületeit is. A kábelen országos elérhetőséggel rendelkező ATV műsorstruktúrája alapvetően a hír- és politikai műsorokra épül, de a kulturális és közéleti magazinok mellett a generációkon átívelő szórakoztató műsoraival a hirdetők számára igen széles megjelenési lehetőségeket kínál.
„Az ATV sokszínű műsorkínálata miatt gondoljuk azt, hogy a korábbinál nagyobb, tulajdonképpen a teljes hirdetői piacot érdemes megszólítanunk, és ehhez választottunk megfelelői üzleti partnert. Az Atmedia ugyanis felépítette a legnagyobb tévés piaci portfóliót, minden területen professzionális szakmai háttérrel rendelkezik, és a kereskedelmi együttműködésünktől azt várjuk, hogy bővül a bevételünk és hatékonyabbá válik a reklámértékesítésünk. Ezen pluszbevételeket a csatorna tartalmi és technikai fejlesztéseire fogjuk fordítani. A csatorna irányvonala ezentúl is változatlan marad” – nyilatkozta Németh Szilárd, az ATV vezérigazgatója.
A kereskedelmi csatorna folyamatosan fejleszt, kitűnő szakemberekkel, egy-egy műfaj nagyágyúival erősíti műsorait, ami biztosítja a nézettség stabil növekedését és a brand erősödését. A sikeres programing pedig elősegíti a kereskedelmi csatorna reklámfelületei iránti kereslet növekedését. Az Atmedia üzleti stratégiája növekedésorientált, 2016 végén indították el az online hirdetési üzletágat, amely portfólió már az online hirdetési piac 4–6. legnagyobb szereplője (Gemius: látogató/RU, oldalletöltés/PV), és januártól ennek válik részévé a hírcsatorna online hírportálja, amelynek 100 ezer a napi egyedi látogatója.
„Megtiszteltetés számunkra, hogy az ATV, amely az első közéleti tematikus magántulajdonú csatorna, csatlakozik portfóliónkhoz. A jövőben az Atmedia majd tízéves értékesítési tapasztalatával támogatjuk az ATV üzleti céljainak megvalósulását, az eddig kihasználatlan reklámkapacitásuk hasznosítását. Az együttműködéssel maximalizáltuk az Atmedia hírpiaci lefedettségét, míg a hirdetők számára komplex csatornakínálatot biztosítunk, hogy reklámkampányaik céljai teljesülhessenek” – tette hozzá Guttengéber Csaba, az Atmedia ez év október elején kinevezett ügyvezető igazgatója.
Az Atmedia Kft.-ről
A 2010-ben alapított Atmedia kereskedőház 9 kereskedelmi tévécsatorna reklámidejének értékesítésével indult, és 2011-ben már 13 tévécsatorna volt a partnerük. Az áttörés 2013-ban következett be, amikor a Viasat 3 és 6, valamint a National Geographic Channel és a Nat Geo Wild is hozzájuk igazolt. Ezután 2015-ban megszerezték az AXN, a TV2, a Digital Media and Communications Zrt. csatornáinak és az MTVA tévécsatornák reklámidejének értékesítését is. Miután 2017-ben a Discovery Channel, az IDx, a TLC, a History, a Travel Channel valamint októbertől a Sony Max, Sony Movie Channel, Boomerang csatornákkal bővült a portfólió, 42 csatorna szerepel a portfóliójukban, a közönségarányt tekintve piacvezető pozíciót jelent.
Az Atmedia portfóliója (2018. január)
AXN, Boomerang, Cartoon Network, Discovery, Disney Channel, DoQ, Duna, Duna World, Echo, FEM3, Film4, Galaxy, History Channel, Humor+,IDx, Izaura TV, Kiwi TV, LiChi TV, Life Network, M1, M2/Petőfi, M3, M4 Sport, M5, Mozi +, Music Channel, National Geographic, Nat Geo Wild, Ozon Network, Prime, Sláger TV, Sony Max, Sony Movie Channel, Spíler 1 TV, Spíler 2 TV, Story4, Super TV2, TLC, Travel Channel, TV2, TV4, VIASAT3, VIASAT6, Zenebutik.