Főoldal / Piac

Belefáradtak a promóciókba a vásárlók

Az európai FMCG-eladások 27,5 százaléka akciós értékesítés volt 2014-ben, de ez sem gátolta meg a volumencsökkenést. A kerek árak és a leafletek, valamint az innovatív megoldások jelenthetnek megoldást. Az IRI piackutató stratégiai insightokért felelős Egyesült Királyság-beli igazgatója, Tim Eales az Admap-ben arról is beszélt, hogy az élelmiszer kategóriákban 0,7 százalékkal, a nem-élelmiszereknél pedig 0,8 százalékkal […]

Tovább olvasom

Felmérik a DM piacot

A direkt marketingre költött pénz nagysága mellett az egyes eszközök jelentőségét is megvizsgálja a DIMSZ. Ismét indul a DM Szenzor elenevezésű ágazati kutatás. A felmérést idén is a KutatóCentrum végzi a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) megbízásából. Valamelyest változtattak azonban az előző évhez képest: rövidebb lett a kérdőív és jobban a sarokszámokra, trendekre fókuszálnak, […]

Tovább olvasom

CSR a mindennapokban

A CSR Hungary díjazottjai a társadalmi felelősségvállalás hazai helyzetéről és az üzleti célokkal való kapcsolatáról beszélgettek. A legutóbbi CSR Szerda Klubesten a CSR Hungary Díj díjazottjai közül Ábrahám László, az NI Hungary Kft. ügyvezetője, Drevenka Edit, az Aegon Magyarország Zrt. kommunikációs igazgatója, Kanyó Roland, a dm Drogerie Markt marketing és PR menedzsere, valamint Takács Balázs, […]

Tovább olvasom

Nem csak az eladás lehet a retargeting célja

A marketingesek többsége már a márkaismertség növelésére használja a módszert. Vigyázni kell azonban, hogy ne dühítsük fel a fogyasztót. Az AdRoll retargeting-specialista 250 marketingest kérdezett meg Franciaországban, Németországban, Írországban és az Egyesült Királyságban, és arra az eredményre jutott, hogy 39 százalékuk online büdzséje negyede és fele közötti hányadát már most is retargetingre költi. Még érdekesebb […]

Tovább olvasom

Ötből négy netező vásárol online

A rendszeresen netezők vásárlásra is előszeretettel használják a világhálót: 81 százalékuk legalább egyszer vásárolt online az elmúlt évben. A legnagyobb visszatartó erővel a magas szállítási költségek bírnak. A rendszeresen internetezők több mint négyötöde vásárolt online legalább egy alkalommal az elmúlt év során, míg 2010-ben ez még csak minden második netezőről volt elmondható – derült ki […]

Tovább olvasom

Díszvilágítás és eladásösztönzés

A vevőkért való küzdelemben egyre nagyobb szerepet kapnak a látványt, vonzerőt jelentő elemek, mint például a díszvilágítás. A vevőcsalogató módszer a jelentősebb márkák mellett akár a kevésbé frekventált üzlethelyiségek számára is megkülönböztetett figyelmet tud biztosítani. A párizsi Champs Élysées díszítését már több ízben is megnyerő francia Blachere Illumination Európa egyik meghatározó fénydekorációs trendformálójaként – a […]

Tovább olvasom

Éledezni látszik a reklámpiac

2014-ben több hirdető több márkájának hirdetései kerültek adásba, mint 2013-ban, és az egyes filmeket átlagosan gyakrabban is vetítették. A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma, 2014-ben a vizsgált magyar nyelvű csatornákon újra rekord mennyiségű, összesen 5 358 215 darab hirdetés került képernyőre. Az elmúlt esztendőben […]

Tovább olvasom

„Húztunk egy merészet”

Hova tűntek a butikosok? Lehet-e itthon Parndorf-turizmus? Hogyan nem lesz hiteltelen a jótékonykodás? Imre Csaba, a Premier Outlet vezetője ezek mellett arról is beszélt, hogyan szabták át a válság és az internet előretörésének hatására a marketingjüket. (Az interjú testvérlapunk, a Médiapiac 2014/11-12. számában jelent meg.) Idén már lehetett kedvezőbb számokat is látni a kiskereskedelmi forgalomról, […]

Tovább olvasom

Employer branding és engagement divízió a Carbon Groupnál

Vállalati belső kommunikációs programokat megvalósító divízióval bővült a Carbon Group / Próbakő Kommunikáció cégcsoport. Az új szervezeti egység munkáját Szűcs László, a UPC eddigi vállalati kommunikációs vezetője segíti. Ma már egyre több szervezet ismeri fel: a tartós és folyamatosan erősödő üzleti eredmények eléréséhez, a fogyasztói vagy üzleti brand ígéretének valóra váltásához elengedhetetlen, hogy vonzó munkáltatói […]

Tovább olvasom

Kifizetődő lehet a fogyasztók nevelése

Fontos tanulni a vásárlóinktól és képezni az alkalmazottainkat, de a fogyasztók oktatása is értéket teremthet. Michael Schrage a Harvard Business Review-ban ír arról, hogy egy cég igenis nevelhet jobb fogyasztókat magának: a JetBlue légitársaság például, miután megállapították, hogy egyes utazók viselkedése okozza a személyzetet ért stressz és a negatív ügyfélélmény legnagyobb részét, légietikettet oktató videósorozatot […]

Tovább olvasom