Főoldal / Piac

Közel 3,5 millióan vásárolnak online

2014-ben az online vásárlók száma elérte a rendszeresen internetezők 72%-át. A fő döntési tényezők a szállítási díj, az ár és a fénykép, míg a márkanév vagy a design kevésbé számít. Várakozásokon felül teljesített a hazai internetes kiskereskedelem, miután 2013-ban 217 milliárd forint forgalmat bonyolítottak le az online áruházak idehaza, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom […]

Tovább olvasom

Átírja az igazság pillanatát a digitális közeg

A kommunikációs közeg átalakulásával változnak a vásárlói döntési mechanizmusok. Egy új tanulmány szerint ettől még működőképesek a régi eszközök is. A digitális közeg átírja azt, amit eddig a vásárlói döntési folyamatról gondoltunk – írja a WARC Gillian Moran, Laurent Muzellec és Eoghan Nolan kutatásának eredményeit ismertetve. A tanulmány a P&G vagy épp a Google által […]

Tovább olvasom

A magyarok díjazzák a társadalmi felelősségvállalást

Egyre több magyar fogyasztó hajlandó többet fizetni, ha tudja, hogy az érintett vállalat saját programja keretében közvetlenül támogat társadalmi célokat. Ilyen esetben száz magyarból 51-en készek magasabb áron is vásárolni. Tavaly 43-an, három éve pedig csak 32-en nyilatkoztak így. Többek között ezt tárta fel a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat kutatása a vállalatok […]

Tovább olvasom

Mobil eszközök felé tolódik az internetes forgalom

A Gemius kutatása szerint feltörekvőben van a mobil internetezés Közép-Európában; Szlovákia vezet. A Gemius kutatásból kiderül, a közép-európai régióban igen magas a mobil eszközökről (okostelefon és tablet) történő oldalletöltések aránya. A vizsgált országok közül Szlovákia vezet, ahol ez az arány már 25 százaléka a teljes online forgalomnak. Magyarország is intenzív emelkedést mutat, így eléri a […]

Tovább olvasom

EFFIE: zsűriösszeállítás és határidő-hosszabbítás

A pályázók kérésének eleget téve a szervezők ismét meghosszabbítják a nevezési időszakot, így a végső nevezési határidő július 7. hétfő 17 óra. A versenyre július 7-ig lehet benyújtani a pályaműveket: a kampány bemutatását célzó hatékonysági esettanulmányt és a kreatív anyagokat. A tavaly óta bevezetett újítás szerint a pályázóknak már lehetőségük van a pályaműben szövegkiemelésre, ami […]

Tovább olvasom

Visszatérőben a vállalati bizalom

Régiós és magyarországi szinten is megduplázódott a bevételnövekedéssel számoló cégek aránya – derül ki az EY legfrissebb Tőkebizalmi Barométeréből. „Az EY felmérésének eredményeiből jól kiolvasható, hogy a közép- és délkelet-európai régió idei kulcsszava a fejlődés, és a növekedés. A válaszok alapján megújult dinamizmus és növekvő lendület jellemzi a cégeket a térségben és hazánkban is, amely […]

Tovább olvasom

A közösségi média hatásosabb az e-mailnél

A Millward Brown Digital tanulmánya szerint a közösségi médián keresztül közvetített és az eredeti fogyasztói élményen alapuló hirdetések jóval hatékonyabbak az e-mailnél. A Fortune magazin ötezres vállalati listájáról kiválasztott 300 gyártó részvételével készült felmérés ugyan nem állítja, hogy az e-mail hirdetés felesleges, ám a kínálati oldal szereplőinek válaszai alapján egyértelműen mutatja a közösségi média és […]

Tovább olvasom

Bezárja a Danone a budapesti gyárát

A 2015 második felében esedékes lépést a kritikusan alacsony kapacitáskihasználtsággal indokolja a márkatulajdonos. A cég szerdán bemutatott terve alapján a gyártást fokozatosan csökkentik, majd 2015 második felében jöhet a bezárás – számol be az MTI. A lépéshez a friss tejtermékek iránti, évek óta csökkenő kereslet, és a Danone-nak kedvezőtlen élelmiszer- és tejipari trendek vezettek. A […]

Tovább olvasom

Adatvédelem a jogban és a gyakorlatban

A DIMSZ jogi workshopjából készült második írás: amit az adatvédelmi szabályozás változásairól tudni érdemes. Dr. Freidler Gábor ügyvéd az Infotv. új jogalapjairól és azok alkalmazásáról tartott előadást. Álláspontja szerint az adatvédelmi törvény közjogi szemlélettel közelít magánjogi jogviszonyokhoz: mintha az állammal szemben kiszolgáltatott, megvédendő egyén képe lebegne előtte a magánszférában is, háttérbe szorítva a méltánylandó üzleti […]

Tovább olvasom