Főoldal / Piac

Fejleszt az Univer

A 3 milliárd forintos beruházáshoz a Norvég Alap is hozzájárult csaknem 500 millió forinttal. 3 milliárd forintból megduplázza jelenleg évente 50 ezer tonnás paradicsom-feldolgozó kapacitását és megújítja ehhez kapcsolódó technológiáját az Univer Product Zrt. – írja az MTI. A projekt október végéig valósul meg, és ettől a cég a piaci pozíciói erősítését, a munkaerő megtartását […]

Tovább olvasom

Stagnál a fogyasztói bizalom

A vásárlási hajlandóság viszont nő, derül ki a GfK Fogyasztói Bizalom Index vizsgálatából. A GfK Komplex Fogyasztói Bizalom Index értéke 4 pontnyi emelkedést követően 2014 júniusában 178,2 pontot ért el. A Fogyasztói Várakozások Index értéke több mint két pontnyit mérséklődött 2014 második negyedévében és júniusban 204,5 pontot ért el. A csökkenés elsősorban annak tudható be, […]

Tovább olvasom

10 milliós büntetést kapott a Telenor

A bírságot a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) osztotta ki megtévesztő reklámozásért. Azért kapta a Telenor a GVH-bírságot, mert 2013. május 9. és 2013. június 19. között úgy hirdette „korlátlan beszélgetés” szlogennel Családi Csomag-szolgáltatását, hogy a szolgáltatás általános szerződési feltételei között 1000 perces időbeli korlát szerepelt. A GVH megállapította, hogy a mobilszolgáltató ténylegesen nem számlázott az eljárás […]

Tovább olvasom

Mi teszi a jó mobil webshopot?

Az EPiServer már harmadik éve méri fel a brit mobilkereskedelmi piacot. Idei tanulmányuk a hazai szereplők számára is tanulságokkal szolgálhat. A piackutató által azonosított legfontosabb trend a „mindenhol jelen lévő vásárló”: ez egyrészt a többcsatornás tartalomfogyasztást és vásárlást fedi – az okostelefonok mellett immár a tabletekről sem szabad elfeledkezni, másrészt a kereskedelem erre adott válaszát. […]

Tovább olvasom

A „marketing” vége a P&G-nél

A korábban marketingként ismert jelenség hivatalosan is véget ér a Procter & Gamble-nél: a marketingigazgatókat és marketingigazgató-helyetteseket márkaigazgatóvá és márkaigazgató-helyettessé (brand director, associate brand director) nevezik át. Az AdAge cikke szerint a lépés illeszkedik a cég februárban meghirdetett szervezeti átalakulási folyamatába, melynek értelmében a marketingszervezet „Márkamenedzsment” egységgé válik, és a márkákkal kapcsolatos valamennyi stratégia, terv […]

Tovább olvasom

5 tipp a mobil keresőmarketinghez

Mára az okostelefonok penetrációja olyan szintet ért el, és ezzel a mobil keresések jelentősége olyan mértékben növekszik, hogy a kérdést nem lehet figyelmen kívül hagyni. A KutatóCentrum adatai szerint a 18–59 éves internetezők több mint fele rendelkezik okostelefonnal, és ez az arány egyre nő. A keresőmarketinget (Google AdWords) használó vállalkozások döntő része azonban nem gondolkodik […]

Tovább olvasom

A Nielsen jutalmazza a sikeres új termékeket

A 2012-ben bemutatott közel 3500 új fogyasztói termék közül csupán tizennégynek sikerült az első évben elérnie és a másodikban is megtartania a minimum 50 millió dolláros értékesítési bevételt. Rob Wengel, a Nielsen észak-amerikai innovációért felelős igazgatója elmondta, hogy 2008 óta csaknem 17 ezer új termék jelent meg a piacon, amelyből mindössze hatvankettőnek sikerült elérnie ilyen […]

Tovább olvasom

Közel 3,5 millióan vásárolnak online

2014-ben az online vásárlók száma elérte a rendszeresen internetezők 72%-át. A fő döntési tényezők a szállítási díj, az ár és a fénykép, míg a márkanév vagy a design kevésbé számít. Várakozásokon felül teljesített a hazai internetes kiskereskedelem, miután 2013-ban 217 milliárd forint forgalmat bonyolítottak le az online áruházak idehaza, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom […]

Tovább olvasom

Átírja az igazság pillanatát a digitális közeg

A kommunikációs közeg átalakulásával változnak a vásárlói döntési mechanizmusok. Egy új tanulmány szerint ettől még működőképesek a régi eszközök is. A digitális közeg átírja azt, amit eddig a vásárlói döntési folyamatról gondoltunk – írja a WARC Gillian Moran, Laurent Muzellec és Eoghan Nolan kutatásának eredményeit ismertetve. A tanulmány a P&G vagy épp a Google által […]

Tovább olvasom