Márkaépítés 2018

Kategória:

2018-05-30

1013 Budapest, Krisztina krt 55.

Márkastratégiák

A Márkaépítés 2018 konferencia központi témája a stratégiaalkotás. Hogyan lesz a cégstratégiából, termékstratégiából, piaci stratégiából márkastratégia, és abból marketingkommunikációs stratégia? Milyen alapokra épülnek a sikeres márkastratégiák? Mitől és meddig működnek? Mit tehetünk váratlan krízisek ellen? Kik ma a legsikeresebb stratégiaépítők, és mit tanulhatunk tőlük? A főterem mellett két szekció: Sportmarketing és Városmarketing.

A regisztráció a konferencia előtti napon délben lezárul, elővételes jegy vásárlására már nincs lehetőség. A konferencia napján a helyszínen készpénzes jegyvásárlási lehetőséget biztosítunk, 39.000 Ft + áfa áron (áfával bruttó 49.530 Ft)

Programok

09:30 - 09:32

Előadás

Megnyitó

Márkastratégiák

09:32 - 09:55

Előadás

Utak a vevők fejébe

Prezentáció: utak a vevők fejébe Márka konf Purebl_Gyorgy

Kinek hiszünk és miért? Miért és miként fogadják el a márkánkat megbízhatónak? Milyen hibákat szoktunk elkövetni a kommunikációban, és hogyan kerülhetjük el ezeket? A hiteles márka fogalma a pszichiáter értelmezésében.

09:55 - 10:10

Előadás

Stratégiák hierarchiája – nem csak ügynökségi szemmel

Ha sokat ismétlünk egy szót, az kiüresedik. A „stratégia” is ennek esett áldozatul. Számos nézeteltérés ennek a definiálatlan állapotnak köszönhető. Megpróbálunk rendet tenni ebben.

10:10 - 10:25

Előadás

Marketing a stratégiák tengerében – merre és hogyan hajózzunk?

Prezentáció: Márkaépítés2018_Marketingstratégia-Piskóti

A marketing elmélete és gyakorlata egyaránt ellentmondásosan értelmezi, s leginkább leegyszerűsíti, beszűkíti a marketing stratégiai szerepét a cégek hosszabb távú gondolkodásának, cselekvéseinek tervezésében. A sikeres megoldások, s a hibás gyakorlat példái alapján az előadás felvázol egy olyan logikai, cselekvési modellt, mely integráltan képes biztosítani a vállalati stratégiák rendszerében a marketing - versenyelőnyt, piaci sikert meghatározó, támogató - szerepét.

10:25 - 10:44

Előadás

Ez … mi ez, vagy megy valahová?

Hogyan fordíthatók le a márkapozícionálási modellek a vizualitás nyelvére? A Krea Kortárs Művészeti Iskola Brand Designer szakos hallgatói és a Brand Bar Communications közös kísérleti projektjének eredményeiről.

10:40 - 11:00

Előadás

Okosodó márkák

Előadó:Dobó Mátyás

Smart megoldások, mobil, mesterséges intelligencia ...

11:00 - 11:15

Előadás

Szószólók, evangelisták, márkanagykövetek

Prezentáció: Szószólók, evangelisták, márkanagykövetek

Az emberek jobban hisznek társaiknak, mint a cégvezetőknek, vagy a hivatalos, üzleti kommunikátoroknak. Érdemes tehát "kiszervezni", a cégen kívüli emberek szájába adni a márkához tartozó üzeneteket. A nagy kérdés az, hogyan tartható meg egyszerre a megnövekedett elérés, a szakszerűség és a hitelesség.

11:15 - 11:30

Előadás

Márkagyógyászat

Prezentáció: Krizisstrat_Bohm_Kornel

A kríziskommunikáció helye a márkastratégiában. Kockázati tényezők a brandépítésben és a hírnévvédelem során.

11:30 - 12:00

Előadás

Marketing Mood Barometer

Idén is belenéztünk a marketingesek fejébe

12:00 - 13:30

Ebédszünet

Ebédszünet

10:30 - 10:45

Előadás

Mi a sportmarketing ereje. #sportsmarketing

Mit jelent a sport? Mi adja a sportmarketing igazi erejét?

10:45 - 11:00

Előadás

A sportesemények hatása és bennük rejlő lehetőségek. #sportmédia

Sportesemény, mint média felület. Hogyan lehet elérni rajtuk keresztül a szurkolókat, milyen megjelenési lehetőségek vannak benne, mennyire tud úgy funkcionálni, mint médium?

11:00 - 11:15

Előadás

Hogyan lehet értékessé tenni a snookert a lokális szponzorok számára? #sportmédia

Sokan nézik, de kevesen űzik.Magyar snooker gála, mint média felület. Kik a snooker fogyasztói, hogyan tudnak megjelenni a márkák? Milyen márkáknak ideális felület a snooker?

11:15 - 11:30

Előadás

La Liga márkaépítési stratégiája #sportmédia

Hogyan próbálják meg vonzóvá tenni a bajnokságot nem csak a rajongók, de a támogatók, a márkák szemében?

11:30 - 11:50

Előadás

A sikeres sportoló és szponzor együttműködés titka. #sportoló

Sportoló hatás. Mire figyeljenek oda a szponzorok? A sikeres együttműködés titka? Kerekasztal résztvevői: Talmácsi Gábor, Szuper Levente, Knoch Viktor, Forrás Zoltán

11:50 - 13:15

Ebédszünet

Ebédszünet

13:15 - 13:30

Előadás

Kommunikáció a sportolón keresztül. #sportoló

Előadó:Kosaras Renáta

Hogyan kommunikálj együtt sikeresen a sportolóval?

13:30 - 13:45

Előadás

A sportolók szerepe a márkák életében #sportoló

A márkaélmény a sportolókon keresztül? A siker értéke a szponzorok szemében.

13:45 - 14:00

Előadás

Hogyan működjünk együtt egy esportolóval? #esport

Mi kell ahhoz, hogy valakiből esportoló legyen? Hogyan tudnak a márkák segíteni a sikerben? Hogyan tudnak rajtuk keresztül kapcsolatot kiépíteni a rajongókkal?

14:00 - 14:15

Előadás

A hirdetésre született felület? #esport

Az esport egy tökéletes felület a márkák számára, akik a fiatal generációt, a fiatal célcsoportot szeretnék elérni. De vajon van-e átjárás a klasszikus szurkolók és az esport fanok között?

14:15 - 14:30

Előadás

Sport, életérzés, közösségi élmény: az olvasó, mint a legerősebb márkanagykövet

Hogyan válhat egy olvasó egy elhivatott sportos közösség részévé? Mit tehet ezért egy márka, hogy olyan márkaélményt adjon, amivel aktivizálhatja saját bázisát? Saját kampányainkon mutatjuk be, hogy mi kell ahhoz, hogy az ötletekből valódi, élő aktivitások legyenek, elkötelezett márkanagyköveteket kinevelve.

14:30 - 14:45

Előadás

Márkaépítés és szponzoráció #sportszponzoráció

Üzleti racionalitás és kreativitás egyben.

14:45 - 15:00

Előadás

Kinek mi jár, ki mit használhat? #sportszponzoráció

A sportszponzoráció jogi kérdései.

15:00 - 15:15

Előadás

Adidas élmény #sportszponzoráció

Előadó:

Téli és nyári olimpia, labdarúgó válogatott szponzoráció avagy mit jelent az adidas élmény itthon?

15:15 - 15:30

Fórum

Miért éri meg jelen lenni a sport piacon? #sportszponzoráció

Márkaélmény a sportszponzoráción keresztül.

13:30 - 13:45

Előadás

Adatvezerelt marketing és a sztori ereje: mit tanít a Marvel-filmek sikere a contentmarketingeseknek?

A Marvel mostanra a világ legnagyobb content megabrandje, mitől lett az? Mitől lett most ekkora sláger a tartalom marketing? Milyen marketingmérések lehetségesek, és mit szól ehhez az egészhez a Vasember? Gyakorlati példák, kis háttérelemzéssel.

13:45 - 14:00

Előadás

Márkastratégiák

Mi lehet a célja a brandstratégiának a termék innováció csökkenése közepette? Mi van a pozicionáláson túl? Meghatározhatja-e a működésünket és szakmaiságunkat a márka és az, hogy mit gondolunk róla?

14:00 - 14:15

Előadás

Banki és pénzügyi szolgáltatások márkázása

Prezentáció: Nagy_Zoltan_peter

14:15 - 14:30

Előadás

K&H: üzletet ide! – a Platina sztori

Prezentáció: K&H üzletet ide! Effie prezentáció_esettanulmány_send

Esettanulmány

14:30 - 14:45

Előadás

Tranzakció, márkaépítés, tini célközönség

A Coca-Cola digitális tini platformja és hosszútávú tartalom- és tranzakciós stratégiája a WOAH Applikáció kommunikációján keresztül

14:45 - 15:00

Előadás

Marketing és sales a szépságápolási piacon

Hogyan lesz a marketinstratégiából értékesítés?

15:00 - 15:15

Előadás

Hogyan lesz valódi közösség a fogyasztóidból? – a fogyasztói aktivitások kihívásai egy ikonikus márkánál

Nem vagy influencer, de van egymillió követőd. Nyaranta a fél ország azt várja, hogy milyen nyereményjátékot találsz ki. Néha az igazán lényeges dolgokat szavak helyett inkább egy Túró Rudival kérdezik meg egymástól az emberek. A márkád generációkat köt össze és nagyon sokan gondolják úgy, hogy a Pöttyös sosem megy ki a divatból. A kint élő magyaroknak a terméked egy falat Magyarország. Már csak az a kérdés, hogy ennyi és ilyen sokféle emberből hogyan építesz közösséget.

15:15 - 15:30

Előadás

Ne dolgozz, nyugdíjas! – Öngondoskodás újraértelmezve

Nyugdíj és egészség. Mindkettőt természetesnek vesszük, és éppen ezért tenni sem szeretnénk feltétlenül érte. A hazai piac két meghatározó pénzügyi szereplője ezzel a kihívással szembesült, ráadásul egy olyan piaci környezetben, ami mindkét intézetet arra késztette, hogy újragondolja addigi üzleti stratégiáját. Azonban hosszú távú, insight alapú márkaépítéssel sikerült ráébreszteni a lakosságot, hogy a boldog nyugdíjasokért és a kényelmes egészségügyi ellátásért nekik is tenniük kell. Ez a Nem dolgozhatsz örökké és a Munka nem várhat kampány története.

15:30 - 15:40

Előadás

3M, avagy a munka jövője

Milyen trendek jellemzik a munka jövőjét és az employer brandingnek van-e értelme? Ha van, akkor hogyan segíthet a 3M-ben?(Hogyan lehet Megszerezni, Megtartani és Motiválni a tehetségeket)

15:40 - 16:20

Fórum

Családi vállalkozások jövője kerekasztal

A Magyarországon ma működő cégek 80 százaléka családi vállalkozás, az alkalmazottak 70 százaléka ilyen cégnek dolgozik és ezek a vállalatok termelik a GDP felét. S ezeknek a vállalkozásoknak kétharmada a következő évtizedben nagy valószínűséggel el fog tűnni. Elvesznek, mert nem tudják megugrani a következő fokot, az első generációváltást. Vagy mégis? A kerekasztal beszélgetés során arra keressük a választ, hogyan adjuk át a stafétát sikeresen a második, harmadik generációnak.

13:31 - 13:35

Előadás

Városmarketing

Marketingstratégia – Turizmus – Desztináció - Márka

13:35 - 13:45

Előadás

Városmarketing felmérés 2018

Az eredmények bemutatása

13:45 - 14:20

Előadás

A városmárka mérésének belső és külső dimenziói, összefüggései

A városmárka, városimázs mérésének módszertani kérdéseiről, s konkrét gyakorlati, turizmusorientált megvalósításáról szól az előadás. A szakmai modellek, kérdéskörök bemutatása mellett egy reprezentatív kutatás által feltárt összefüggésekre, kapcsolatokra helyezem a hangsúlyt, melyek bárki számára hasznosak lehetnek, akik meg akarják tudni, hogyan látja a saját lakosság és a máshol élők a várost, mit ismernek, mit ismernek el, s mindezek alapján hogyan célszerű építeni a városmárkát, a városimázst.

14:10 - 14:35

Előadás

Valódi stratégiai megkülönböztetés vagy unalmas klisé?

Egy városszlogen akkor igazán jó, ha megragadja a város karakterét, sztoriját, megkülönbözteti más településektől, valamint inspirálni tud akár egyszerre több csoportot - a turistákat, befektetőket, és nem utolsósorban helyieket. Ha viszont a jelmondat átlagos, semmitmondó, az akár többet árthat, mint használ, és inkább gyengíti a marketingkommunikációt. Az előadás ezért először röviden körüljárja: mitől lesz jó egy szlogen? Milyen szempontokat kell figyelembe venni kialakításakor? Ezután magyar városok szlogenjei kerülnek terítékre. Az ország turisztikai adottságai induló pontként szolgálnak, de vajon a hagyományosan kijelölt fő irányvonalak, mint a kulturális-, egészség-, aktív-, bor és gasztroturizmus mennyire jelennek meg a magyar települések jelmondataiban? Összesen 91 város 133 szlogenjének kategóriákba sorolásának követően arról is képet kaphatunk, hogy e szlogenek is inkább a kliséket erősítik, vagy jó példát szolgáltatnak.

14:35 - 15:05

Előadás

Családbarát turizmus, mint a horizontális stratégiai cél

Prezentációnk keretében a Turizmus Továbbképző és Kutatóközpont családbarát turizmussal kapcsolatos kutatásai összegzésére kerül sor. Magyar Turisztikai Ügynökség a családbarát turizmust és ehhez kapcsolódóan a minimum két generáció közös kikapcsolódásának ösztönzését fogalmazta meg. Ennek ellenére a kétgenerációs egyedi ajánlatok hiányoznak a piacról mind a szálláshelyek, mind a vendéglátás és egyéb turisztikai attrakciók részéről. Kutatásaink alapján megállapítható, hogy családbarát jelző használata a hazai turizmusban nem következetes, vannak pozitív példák, sok esetben pedig megalapozatlanul, tartalom nélkül használják a fogalmat.

15:05 - 15:30

Előadás

Jelentésközösség a turizmusban: desztinációs interface

A turisztikai márkaépítés sikere két pilléren nyugszik: az értékekből való tudatos merítés az egyik, míg a másik a szenvedélyes és professzionális érték-interpretáció. A fogyasztó, látogató értékrendszeréből fakadó elvárás azon az interface-en jelenik meg, amelyet a turisztikai szolgáltató, vagy desztináció menedzsment épít fel kapcsolódási pontjainak hálózataként, touch-pointok formájában, saját vonzerőinek, értékeinek kifejezésére. Ezen felületen valósul meg a fogadó, valamint a látogató társadalom képviselői között az a találkozás, amely a turisztikai terméket élménnyé, az élményt pedig jelentésközösséggé képes formálni, ami nem más, mint a turizmus legmélyebb motivációs tényezője.

15:30 - 15:55

Előadás

A szabadidős turisztikai kínálat fejlesztésének lehetséges irányai Győrben

Előadó:Happ Éva

Az előadásban szó lesz arról, hogy egy iparvárosban milyen lehetőségei vannak a szabadidős turizmus kiépítésének, Győr példáján keresztül bemutatva. Az iparvárosi jellegből adódóan, illetve a város erős gazdasága miatt magas a hivatásos céllal érkező vendégek aránya, a városban az üzleti turizmus dominál. Az elmúlt évtized folyamatos fejlesztéseivel a város törekszik a szabadidős turizmus növelésére új turisztikai termékek létrehozásával.

15:55 - 16:05

Szabad

Technikai szünet

16:05 - 17:00

Előadás

Díjátadó