Főoldal / Inspiráció

A Szigeten frissít a Rossmann

A fesztiválkitelepülés célja a tavaly elkezdett célcsoport-fiatalítás aktív folytatása. A Rossmann idén a legbevállalósabb fiatalokat célozta meg a Sziget Fesztiválon megvalósított Fresh&Crazy kitelepüléssel. A 100 négyzetméteres, habbal teli medence mellett szépségsziget sminkessel és fodrászokkal, túlélőcsomagokért folytatott hajszobrász-, hajmosó és lábszépségversenyek, az esti koncert előtt parfümkommandó-támadás, valamint koktélbár és jó zene várja a fesztiválközönséget. A lánc ugyanakkor a kitelepülése mellett egy […]

Tovább olvasom

Miért szeretjük a zenét?

A Havas márkaügynöksége a zenerajongók viselkedését, valamint a márkák és a zene együttműködésének lehetőségeit kutatta. A zenerajongók hajlamosabbak megvásárolni vagy ajánlani egy márkát, ha az kapcsolatba hozható a kedvenc zenéjükkel, de az összefüggés nem ennyire egyszerű. A Havas Sports & Entertainment 17 ország 18000 fogyasztóját kérdezte meg legújabb zenei kutatása, a FANS.PASSIONS.BRANDS keretében, melynek célja a zenerajongás mögött álló […]

Tovább olvasom

A válság pozitív hatással volt a szakmára

Márfi Mártával, a Zwack Unicum Nyrt. marketingigazgatójával a márkaportfólió tudatos alakításáról, a válság hatásairól, a bónuszrendszerről és a siker valódi értékmérőiről beszélgettünk. A Zwacknál feltűnő, hogy nagyon széles portfólióval foglalkoznak, hazai és nemzetközi márkákkal egyaránt. Hogyan lehet ezt áttekinteni? Abból a szempontból egyszerű feladat, hogy megvannak a fókuszmárkáink. Mivel egy tőzsdén jelenlévő cég vagyunk, a […]

Tovább olvasom

Még sincs titka a sikeres márkáknak?

A P&G korábbi igazgatója szerint a „márkaideál” lehet a megfejtés, most azonban szakemberek szétszedték bestsellerét. A Procter & Gamble korábbi marketingigazgatója, Jim Stengel 2011-ben megjelent nagysikerű könyve, a Grow azt vizsgálja, hogy mi teszi a márkákat sikeressé. Megállapításai szerint azok a márkák, amelyeknek legfőbb célja, hogy az emberek életét jobbá tegyék, háromszor olyan gyorsan növekedtek, mint a többiek, miközben pénzügyileg is […]

Tovább olvasom

Életműdíjat kapott a Dilmah alapítója

Merrill J. Fernando négy másik jelölttel együtt vehette át az oslói Business for Peace Alapítvány életműdíját a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának előmozdításáért. Az alapítvány a Business for Peace Díjjal azokat az üzletembereket tünteti ki, akik figyelemre méltó tevékenységükkel és odaadásukkal sokat tettek a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának és erkölcsös üzleti magatartásának térhódításáért, amellyel példát mutatnak a világnak. „Úgy […]

Tovább olvasom

A fogyasztóközpontúság öt szabálya

Megfelelő struktúrák és folyamatok nélkül a tartalomgyártás szimpla pénzkidobás is lehet. A jó hír, hogy optimalizálható. A marketingműveletek (marketing operations) nem túl szexi, de a McKinsey szakemberei szerint hamarosan az egyik legfontosabb területté válhat. A fogyasztói szokások és a marketing eszköztára olyan gyorsan változik, hogy képzett munkatársak, hatékony folyamatok és az azokat támogató technológia nélkül lassan már követhetetlenné válik. […]

Tovább olvasom

„A márkaépítés kötelező és fontos feladat”

Carra Anita tölti be a UPC marketing- és tartalomfejlesztési igazgatói pozícióját 2015 májusa óta. A sok év után szektort váltó szakembert vissza- és előretekintésre kértük, és azt is megkérdeztük tőle, mitől jó egy marketinges, és mit tart fontosnak a saját marketingcsapatában. A kinevezésedről szóló közleményben azt olvashattuk, hogy 1997-ben kezdted a karrieredet az Unilevernél. Mennyiben […]

Tovább olvasom

Élő szolgáltatások

A szolgáltatások jövőjét a tárgyak internete és a gyorsan változó fogyasztói viselkedéshez való alkalmazkodás határozzák majd meg. Az Accenture Interactive designnal és innovációval foglalkozó ügynöksége, a Fjordtanulmánya azt járja körül, hogy a tárgyak internete és az adatelemzés hogyan vezethet az „élő szolgáltatások” kialakulásához. Vagyis a márkák hogyan tudnak majd olyan valós idejű, személyre szabott szolgáltatásokat kínálni a fogyasztóiknak, […]

Tovább olvasom

Mondhatod, hogy van értelme a munkádnak

Sándor Gabriellával, a Libri-Shopline marketingigazgatójával a hazai marketing hőskoráról, a könyvpiaci marketingről, kiadói portfólió kezeléséről, a Libri megújulásáról, házon belüli ügynökségi modellről és technológiai kihívásokról beszélgettünk. Milyen háttérrel kerültél ebbe a pozícióba? A McCann Ericksonnál kezdtem a pályafutásomat az egyetem után. Akkor még a McCann számított a legnagyobb ügynökségnek, a második helyezett is csak tizedakkora volt. […]

Tovább olvasom

A történetmesélés helyett a történetgyártás a menő

A márkáknak a fogyasztókkal, és nem a fogyasztókhoz kell beszélniük – hangzott el az Ad Age digitális konferenciáján. David Berkowitz, az MRY marketingigazgatója szerint a digitális térben a márkák a történetmesélő szemszögéből kommunikálnak a közönségükkel, holott valódi feladatuk a történetgyártás lenne: abban segíteni a fogyasztóikat, hogy a kedvenc márkáikkal közösen történeteket élhessenek meg és ezeket meg is […]

Tovább olvasom